کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ثبت روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور

خبرگزاری تسنیم , 30 آذر 1394 ساعت 9:31

به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، ۱۰ مهرماه به عنوان روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید.


به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، به پیشنهاد سازمان بهزیستی کشور و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، 10 مهرماه برابر با اول اکتبر به عنوان روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور به ثبت رسید. احترام به سالمندان و تکریم مقام و منزلت آنها مورد سفارش پیشوایان دینی بوده و در آیات کتاب مقدس آسمانی و روایات و آموزه‌های دینی و فرهنگی از جایگاه والایی برخوردار است.

در این راستا دبیرخانه شورای ملی سالمندان با تلاش و جدیت در چهار سال اخیر با برنامه‌ریزی جهت اقداماتی از جمله تدون سند ملی برناه‌های راهبردی سالمندان کشور، راه‌اندازی شوراهای ساماندهی امور سالمندان استان‌ها، تشکیل شبکه اجتماعی نهادهای غیردولتی سالمندان و ... تلاش کرده است.

با توجه به اینکه طی یکی دو سال گذشته موضوع ثبت و درج روز جهانی سالمندان در تقویم رسمی کشور با چالش‌هایی مواجه بود پس از هماهنگی و کسب تکلیف موضوع به شورای فرهنگ عمومی کشور اعلام و با برگزاری جلسه و هماهنگی با مسئولان این شورا سرانجام و حسب مکاتبه دبیر شورای فرهنگ عمومی و مستند به جلسه شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی این روز بار دیگر به صفحه تقویم رسمی کشور بازگشته و در آن ثبت و درج شده است.


کد مطلب: 34686

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34686/ثبت-روز-جهانی-سالمندان-تقویم-رسمی-کشور

میگنا
  https://www.migna.ir