کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خودکشی پدر يك خانواده به علت اعتیاد و افسردگی شدید

پايگاه خبري پليس , 8 دی 1394 ساعت 13:54

مرد 51 ساله كه به علت اعتياد به مواد مخدر دچار افسردگي شديد روحي و رواني شده بود به زندگي خود پايان داد.


اعتياد به مواد مخدر، بلاي خانمانسوزي است كه افراد زيادي را به بدبختي و فلاكت كشانده و تار و پود سرنوشت فريب خوردگان را از هم گسسته است. همه روزه در صفحات حوادث روزنامه ها و خبرگزاري هاي رسمي كشور وقايع تاسف بار و حوادثي را مي خوانيم كه ريشه و منشاء آن از اعتياد سرچشمه مي گيرد.

اگر چه گرفتاري در اين آتش ويرانگر و بي رحم نيز خود منشاء و ريشه هاي بسياري دارد كه بيشترين سهم اين آسيب ها، كم كاري نهاد خانواده و بي توجهي پدران و مادران به شيوه هاي صحيح پروري و تربيت درست فرزنداني است كه در‌ آينده نزديك به عنوان عضوي در جامعه بايد نقش و مسئوليت هاي مهمي را بر عهده بگيرند. متاسفانه افرادي كه در دام اعتياد گرفتار مي شوند نيز نمي توانند خانواده خود را مديريت كنند و اين مسئله نيز آسيب ها و گرفتاري هاي زيادي را براي جامعه به وجود مي آورد.

طلاق هاي عاطفي، افسردگي هاي شديد روحي و رواني ، مشاجره خانوادگي ، نزاع هاي دسته جمعي ، سرقت و جرايم خرد و كلان ، خودكشي ، دگر كشي و ... نمونه هايي از نتايج پديده شوم اعتياد به مواد مخدر هستند.

صبح روز شنبه پنجم دي ماه زخم عفوني يكي از آسيب هاي اعتياد به مواد مخدر سر باز كرد و مرگ تلخ پدر يك خانواده را رقم زد. اين فرد از چند سال قبل به مواد مخدر آلوده و دچار مشكلات روحي، رواني و عصبي شده بود. مواد مخدر صنعتي سلول هاي مغزي اش را وابسته خود كرده بودند و از اين وضعيت عذاب مي كشيد. او در اقدامي تاسف بار و باور نكردني ، با برداشتن چاقو به جان خود افتاد و به زندگي اش پايان داد. خانواده اين فرد زماني بالاي سرش رسيدند كه غرق در خون روي زمين افتاده بود و نفس نمي كشيد. با گزارش موضوع به فوريت هاي پزشكي 115 و پليس 110، امدادگران در محل حاضر و اقدامات قانوني اوليه به دستور مقام قضائي انجام شد.
جسد اين فرد در حالي به پزشكي قانوني انتقال يافت كه خانواده اش با خاطراتي تلخ از گذشته ، نگران روزهاي سرد آينده سرنوشت خود بودند و اشك مي ريختند. تحقيقات پليسي در اين باره ادامه دارد.

* غلامرضا تديني راد - خبرنگار پايگاه خبري پليس خراسان رضوي


کد مطلب: 34843

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34843/خودکشی-پدر-يك-خانواده-علت-اعتیاد-افسردگی-شدید

میگنا
  https://www.migna.ir