کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مواجهه با اشتباه سبب افزایش اعتماد به نفس کودک

8 دی 1394 ساعت 17:10

اگر والدین اجازه بدهند کودکان با اشتباهات زندگی روبرو بشوند، اعتمادبه نفسشان بالا می‌رود.


والدین برای این که کودک با اعتماد به نفس بالایی داشته باشند باید به او در کارهای مختلف کمک کنند.
 
براساس مطالعه دانشمندان دانشگاه واشنتگن، اعتماد به نفس کودکان یکی از راه‌های پرورش حس‌های مختلف فرزندان است و زمانی که کودک می‌بیند پدر و مادرش از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. براین اساس، اگر والدین فرزند خود را در آغوش بگیرند و ارتباط مناسبی برقرار شود سبب بالا رفتن اعتماد به نفس کودک می‌شود که در این بین استفاده از کلمات و لحن مناسب بسیار مؤثر است.
 
رنه اسمیت می‌گوید، بچه‌ها برای حل راز و رمز‌ خود نیاز شدیدی به والدین داشته و این برای بالا بردن اعتماد به نفس حیاتی است و نکته مهم این جا است که اگر والدین بیش از حد معقول به ستایش کودکان بپردازند، فرزندان لوس شده و انتظارات غیر معقولی از پدر و مادر پیدا می‌کنند.
 
دانشمندان معتقدند؛ ستایش زیاد کار تربیتی را سخت و تمرکز را از بین می‌برد و تشخیص کار خوب و بد از فرزند گرفته می‌شود. اعتماد به نفس کودک را رشد داده و درک روشنی از حقایق زندگی به او می‌دهد و مواجهه کردن کودک با سختی‌های زندگی آن ها را در جهت رشد حرکت می‌دهد.
 
براساس این تحقیق، یکی از بهترین راه‌های افزایش اعتماد به نفس کودک این است که به کودک یاد بدهید که اهداف بلندمدت برای خود بسازد و برای رسیدن به این هدف مثل بازیکن بجنگد و دوندگی داشته باشد.
 
اسمیت می‌گوید، وقتی که کودک کاری را اشتباه انجام می‌دهد با او صحبت کنید که با شجاعت رفتار زشت خود را اعتراف و سعی در اصلاح کارش بکند.
 

 


کد مطلب: 34849

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/34849/مواجهه-اشتباه-سبب-افزایش-اعتماد-نفس-کودک

میگنا
  https://www.migna.ir