کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سیگار مادران مغز فرزندان را نشانه می‌گیرد

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 21 دی 1394 ساعت 8:24

مادران سیگاری آثار بسیار مخربی شامل اختلالات مغزی و هورمونی را برآینده فرزندان خود وارد می‌کنند.


زهرا سالاری متخصص زنان و زایمان با اشاره به این که سیگار کشیدن بانوان مغز فرزندان را نشانه می‌گیرد و آثار مخربی شامل اختلالات مغزی و هورمونی را بر آینده آنها وارد می‌کنند، اظهار کرد: مادرانی که بدون توجه به سلامت و آینده فرزندان خود سیگار می‌کشند غافل از این که آثار مخربی شامل اختلالات مغزی و هورمونی را بر آینده آنها وارد می‌کند، باعث کاهش ضریب هوشی، اختلالات مغزی و هورمونی، بلوغ زودرس و ناهنجاری‌های بسیاری می‌شوند.
وی افزود: به طور معمول بلوغ زودرس بر اثر اختلالات مغزی و هورمونی در فرزندان بروز می‌کند. اما نمی‌توان گفت به طور مستقیم باعث بلوغ زودرس می‌شود.
سالاری تصریح کرد: در خصوص سیگار کشیدن پدران تا لحظه بارداری مادر و در حالت جنینی خطری آنها را تهدید نمی‌کند زیرا مادر مانند سدی از سلامت جنین خود محافظت می‌کند اما پس از تولد سیگار کشیدن پدران نیز عاملی برای بروز اختلالات مغزی و هورمونی و یا کاهش ضریب هوش، بلوغ زودرس و ... است.
این متخصص زنان و زایمان تأکید کرد: سیگار مادران در دوران بارداری عواقب بسیار خطرناکی را شامل محدودیت رشد جنین، فشارخون بارداری، خونریزی‌های دوران بارداری، جدا شدن جفت از جنین، ناهنجاری‌های مغزی و هورمونی جنین و... را به همراه دارد.
وی افزود: ناراحتی‌های ریوی، حساسیت، ناراحتی‌های قلبی و عروقی، افزایش فشارخون، قند خون، روند مشکلات شناختی، روانی، کاهش ضریب هوش، زایمان زودرس، بلوغ زودرس از عوامل مهم ناشی از سیگار کشیدن مادران است.
سالاری در پایان گفت: به طبع پس از تولد هر چه کودکان بیشتر در معرض دود سیگار قرار بگیرند بیشتر دچار اختلالات مغزی و هورمونی می‌شوند، مهمترین آن کاهش ضریب هوش و بلوغ زودرس است.


کد مطلب: 35091

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35091/سیگار-مادران-مغز-فرزندان-نشانه-می-گیرد

میگنا
  https://www.migna.ir