کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ضرورت ایجاد شورای راهبری سلامت روان دانشجویان

23 دی 1394 ساعت 11:35

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت در کارگاه آموزشی « شکست عاطفی در دوره دانشجویی » بر ضرورت ایجاد شورای راهبری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور تاکید کرد.


به گزارش ایسنا،دکتر جلال نژاد جواد در مراسم اختتامیه کارگاه آموزشی « شکست عاطفی در دوره دانشجویی » گفت: در همه کشورهای جهان توجه به امر سلامت روان مردم جامعه یکی از مهمترین امور مسئولان تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت تأمین سلامت روحی دانشجویان در دوران دانشجویی، گفت: دانشجو اگر در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی و روانی و اجتمایی نداشته باشد، خروجی نظام آموزشی، دانشجوی توانمند، متفکر، خلاق و متفکرنبوده و قطعاً نظام آموزشی نیز از این منظر آسیب خواهد دید.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت دوران کنونی دانشجویی را یکی از مخاطره‌آمیزترین زمان‌های زندگی جوانان نامید و تصریح کرد: جوان امروز با انبوهی از مشکلات روحی وارد دانشگاه شده و در این دوران با مشکلات روحی فزاینده‌ای روبرو است و در بسیاری از مواقع مهارت‌های لازم را برای مقابله با این بحران‌های روحی و روانی را آموزش ندیده است.

نژاد جواد خطاب به مسؤولان دفاتر مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تصریح کرد: شما یکی از مهمترین و ارزشمندترین فعالیت‌ها و مسؤولیت‌ها را در دانشگاه‌ها عهده‌دار هستید چراکه با روح و روان انسان‌ها سروکار دارید و نحوه عملکرد شما به طور مستقیم در زندگی جوانان و دانشجویان اثر دارد.

مدیرکل دانشجویی وزارت بهداشت مهمترین و اصلی‌ترین راه ‌برون رفت از مخاطرات روانی دوران دانشجویی و جوانی را توکل به خداوند متعال دانست و خاطر نشان کرد: توجه به مبدا هستی، تفکر در رموز آفرینش و ارتباط مستقیم قلبی با خداوند متعال، آلام بخش بسیاری از مشکلات روحی همه مردم خصوصاً دانشجویان و نسل جوان است.

نژاد جواد با با تأکید بر ضرورت ایجاد شورای راهبری سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی کشور، گفت: شورای عالی سیاستگزاری سلامت روان با عضویت افراد متخصص و صاحب نظر در این عرصه در وزارت بهداشت مستقر است و در این شورا سیاست‌های اصلی وزارت بهداشت در حوزه مشاوره و سلامت روان دانشجویان علوم پزشکی تدوین می‌شوند.

وی ادامه داد: در کمیته برنامه ریزی راهبری سلامت روان دانشجویان ذیل شورای برنامه ریزی خدمات یاورانه مناطق 10گانه نیز باید شما مسؤولان دفاتر مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها حضور داشته و ضمن طرح مشکلات و موانع پیش روی خود، راه‌کارهای علمی و عملیاتی برون رفت از مشکلات را بررسی کنید.

در ادامه جلسه دکتر فرشاد بهاری رییس اداره آموزش و پایش سلامت روان وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را ارائه کرده و بر اساس هفت شاخص اصلی و محوری رنکینگ عملکرد ادارات مشاوره را در سال 93 را اعلام کرد.
به گزارش معاونت فرهنگی،دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت،کارگاه آموزشی « شکست عاطفی در دوره دانشجویی » ویژه مسئولان ادارات مشاوره دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 20 و 21 دی‌ماه سال جاری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران برگزار شد.


کد مطلب: 35142

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35142/ضرورت-ایجاد-شورای-راهبری-سلامت-روان-دانشجویان

میگنا
  https://www.migna.ir