کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تأثیر منفی تجربیات نامطلوب کودکی بر تحصیل و رفتار اجتماعی

خبرگزاری ایسنا , 2 بهمن 1394 ساعت 0:00

پژوهش محققان دانشکده پزشکی دانشگاه راتگرز نشان می‌دهد تجربیات نامطلوب در اوایل کودکی نظیر حبس توسط والدین و سوءاستفاده‌های فیزیکی و روانی، سلامت کودکان را در بزرگسالی تهدید و تأثیرات منفی بر دستاوردهای آینده تحصیلی آنها بر جای می‌گذارد.


به گفته پژوهشگران این یافته‌ها از این حیث پر اهمیت است که رابطه بین سلامت، مهارت‌های رفتاری و تحصیلاتی را در کنار یکدیگر مورد بررسی قرار داده و تعامل مناسب و اخلاقی بین اعضای خانواده و اجتماع را به عنوان راهکاری برای بهبود شانس موفقیت کودک در کسب دستاوردهای اجتماعی و تحصیلاتی مهم برشمرده است.

طی این پژوهش، هزار کودک در 30 شهر بزرگ آمریکا از نظر تجربیات نامطلوب کودکی و تأثیر آن بر رفتار، مهارت‌های اجتماعی و دستاوردهای درسی مورد بررسی قرار گرفتند. بیش از نیمی از کودکان حداقل با یکی از تجربیات نامطلوب و 12 درصد با تعداد سه الی بیشتر از حوادث تأثیرگذار و مخرب در زندگی‌شان مواجه شده بودند.

نتایج نشان داد کودکانی که تعداد بیشتری از این تجربیات نامطلوب را تجربه کردند از لحاظ درسی و به ویژه مهارت‌های ادبی و زبانی عملکرد بسیار ضعیفی در حد زیر میانگین از خود نشان دادند.
از جنبه رفتاری و اجتماعی نیز در سطح پایینی از عملکرد قرار داشته و رفتارهای پرخاشگرانه و تهاجم‌آمیز نیز در میان این کودکان باعث نگرانی عنوان شد.
این پژوهش در مجله "Pediatrics" منتشر شده است.


کد مطلب: 35344

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35344/تأثیر-منفی-تجربیات-نامطلوب-کودکی-تحصیل-رفتار-اجتماعی

میگنا
  https://www.migna.ir