کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پژوهشی نشان داد:

زنان آسیب‌دیده از سکته مغزی، دیرتر بهبود پیدا می‌کنند

2 اسفند 1394 ساعت 6:35

پژوهش محققان مرکز پزشکی اعصاب" Wake Fores" آمریکا نشان می‌دهد که بازگشت به سلامتی زنان در صورت سکته مغزی در مقایسه با مردان سخت‌تر است.


نتایج این پژوهش نشان می‌دهد مردان و سفیدپوست‌های بازمانده از سکته مغزی شانس بیشتری برای به دست آوردن عملکردهای فیزیکی‌شان در مقایسه با زنان آسیب‌دیده دارند.
طی این پژوهش 129 بیمار در مورد تحرک، قدرت بازو و توانایی‌شان در انجام وظیفه‌های روزانه‌شان پس از سه ماه از بروز سکته مغزی یا حمله ایسکمی گذرا مورد بررسی قرار گرفتند. بیماران نمراتی از 0 تا 100 را به خود اختصاص دادند. میانگین کلی عددی بیش از "81" گزارش شد. گرچه در مردان این میانگین 85.7 درصد ولی در زنان 75.8 درصد اعلام شد که این نشان می‌دهد مردان در عملکردهای بدنی بهتر از زنان عمل کردند. زمانی که صحبت از نژاد می‌شود، بیماران سفیدپوست میانگین 85.4 و در مورد غیر سفیدپوستان نیز 69.4 درصد گزارش شد.
افرادی که پیش از این نیز سابقه سکته مغزی و یا حمله ایسکمی گذرا را از خود نشان دادند، نمرات پایین‌تری در مقایسه با افرادی که اولین سکته خود را تجربه کردند، به دست آوردند.
بر اساس نتایج به دست آمده، نیاز برای بهبود و به دست آوردن عملکردهای بدنی در افراد بازمانده از سکته مغزی و به ویژه زنان و اقلیت‌های نژادی بیش‌ازپیش مورد توجه باید قرار بگیرد.
این پژوهش طی نشست سالیانه انجمن سکته مغزی آمریکا مطرح شد.


کد مطلب: 35877

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/35877/زنان-آسیب-دیده-سکته-مغزی-دیرتر-بهبود-پیدا-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir