کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد روانشناس و مشاور را دارد/ عکس

خبرگزاری فارس migna.ir , 16 ارديبهشت 1395 ساعت 9:43

همگام با تهران، نخستین آئین بزرگداشت و نکوداشت روز روانشناس و مشاور در استان اصفهان نیز با شکوه خاص و با حضور مسئولین و اساتید استانی دیروز در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.


به گزارش میگنا بعد از برگزاری باشکوه مراسم بزرگداشت روز روان شناس و مشاور در تالار وحدت تهران این بار نوبت اصفهانی ها بود تا در یک روز بهاری نخستین آئین بزرگداشت روز روانشناس و مشاور را به شکلی زیبا و به یاد ماندنی در صبح روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار کنند .
-
-
در این مراسم که با حضور تعدادی از مسئوین استانی همچون معاون استاندار، مدیرکل بهزیستی، رئیس سازمان نظام روان شناسی استان،شهردار، نماینده مجلس شورای اسلامی استان اصفهان و همچنین اساتید و دانشجویان روان شناسی و مشاور برگزار شد از چهره ها و بزرگان روان شناسی و مشاوره استان تقدیر شد.

-

-


-
معاون استاندار اصفهان:
دنیای کنونی نیاز بیشتری به علم روانشناسی دارد
در این مراسم حسین سیستانی گفت : خوشبختانه برگزاری این آئین بزرگداشت می‌تواند منشأ آثار زیادی برای استان باشد و قطعاً حضور روانشناسان و مشاوران با توجه به اعتقادات و باورهایشان باعث حل مشکلات جامعه خواهد شد.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان افزود: موضوع روانشناسی تا چند سال پیش در جامعه ما مغفول بود و شناخت دردهای روانی جدی گرفته نمی‌شد، ولی امروز این موضوع نیز به جایگاه خود دست‌یافته است.
وی ادامه داد: در دنیای کنونی با توجه به علل مختلف و از جمله ماشینی شدن زندگی‌ها نیاز بیشتری به روانشناسی احساس می‌شود.
سیستانی تصریح کرد: یک انسانی که می‌تواند از ظرفیت‌های بالا برخوردار باشد اگر ناسازگاری رفتاری و روان‌شناختی داشته باشد، آن ظرفیت خود را نمی‌تواند بروز و ظهور دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار اصفهان مشکلات جامعه به خصوص مشکل اقتصادی را نیازمند مشاوره‌های جدی دانست و بیان داشت: در دولت نیز به مشکلات اجتماعی، اقتصادی و ... توجه ویژه‌ای شده است.
وی افزود: در استان اصفهان توجه ویژه صورت گرفته تا فضای شاد و نشاط و امنیت روانی بیشتر شود. سیستانی با بیان اینکه از شورای نظام روان‌شناسی و مشاوره استان و سایر نهادهای دخیل در امر سلامت روان حمایت خواهد شد تصریح کرد: امیدواریم در سال 95 با رونق اقتصادی افزایش فرصت‌های شغلی که یکی از آسیب‌های مهم اجتماعی است را شاهد باشیم.
-
-
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان:
نیاز به حضور روانشناسان در بسیاری از سازمان‌‌ها احساس می‌شود
-
همچنین سعید صادقی با بیان اینکه در این سال‌ها نسبت به روانشناسی بی‌مهری کرده‌ایم اظهار داشت: در حقیقت در طی این سال‌ها سرمایه عظیم خود را در انزوا قرار دادیم.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه شهر خوب خدا نیازمند مردمی سالم و مهربان است افزود: امروزه روانشناسان در حوزه تغییر رفتار و عاداتی که می‌تواند ما را دچار مشکل کند فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به نقش روانشناسان در حوزه سلامت اجتماعی تصریح کرد: در حوزه سلامت اجتماعی در دنیا حلقه اول برنامه‌ریزی‌ها روانشناسان و مشاوران هستند.

صادقی با بیان اینکه روانشناسان مانند خون در مویرگ‌های جامعه جاری هستند بیان داشت: در حال حاضر در دادگستری‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که روانشناسان باید در کنار قضات حضور داشته باشند و در سایر سازمان‌ها نیز چنین نتیجه‌گیری انجام شده است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه نباید این فرصت در کنار هم بودن را از دست دهیم خاطرنشان کرد: دوره انزوای روانشناسی باید به سر بیاید و به سمت هویت‌یابی پیش برویم چراکه همه به روانشناسی احتیاج داریم.
-
عضو شورای نظام روانشناسی استان اصفهان:
اصفهان بعد از تهران بیشترین تعداد روانشناس و مشاور را دارد
 
همچنین، سالار فرامرزی در آئین بزرگداشت روز روانشناس و مشاور اظهار داشت: استان اصفهان بعد از استان تهران بیشترین تعداد روانشناس و مشاور را در کشور دارد و البته از طرفی مشکلات روان‌شناختی نیز در جامعه ما کم نیست.

عضو شورای نظام روانشناسی و مشاوره استان اصفهان با اشاره به پروژه‌های زیباسازی شهر اصفهان افزود: این پروژه‌های این‌چنینی به شاد زیستن مردم کمک می‌کند چراکه وقتی شهرها زیبا باشند شهر ما یک شهر یاد دهنده خواهد شد و مردم یاد می‌گیرند چگونه با محیط خود رفتار کنند.

وی با بیان اینکه شورای نظام روانشناسی و مشاوره استان در کنار نظام پزشکی به بهداشت روانی مردم کمک خواهند کرد اظهار داشت: آنچه برای ما اهمیت دارد سلامت روانی جامعه است هرچند در این مسیر با چالش‌هایی مواجه هستیم.

فرامرزی با بیان اینکه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره دیر شکل گرفت ادامه داد: این مسئله باعث شد افرادی به اسم روانشناسی در جامعه اقداماتی انجام دهند و روانشناسی را لکه‌دار کنند.

عضو شورای نظام روانشناسی و مشاوره استان اصفهان با بیان اینکه ساماندهی اقدامات روانشناسی در جامعه یکی از وظایف این سازمان است افزود: این سازمان یک سازمان غیردولتی است که با حق عضویت اعضای آن فعالیت می‌کند بنابراین نیاز است نهادها و دستگاه‌ها این سازمان را در انجام وظایف خود یاری کنند.


کد مطلب: 36846

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36846/اصفهان-بعد-تهران-بیشترین-تعداد-روانشناس-مشاور-عکس

میگنا
  https://www.migna.ir