کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تنهایی بیماران مبتلا به اختلال خوردن در ژاپن

18 ارديبهشت 1395 ساعت 0:15

بیش‌تر افرادی که در ژاپن دچار اختلال خوردن هستند، هیچ حمایت پزشکی یا روانشناسی دریافت نمی‌کنند.


به گزارش «سلامانه» به نقل از «بی بی سی»، "انجمن اختلال خوردن" در ژاپن می‌گوید، سیستم بهداشتی این کشور نتوانسته به صدها هزار بیماری که دچار این عارضه هستند، کمک کند. هم چنین می‌گوید، فشار روی دختران برای این که لاغر باشند، بیش از حد شده است.
در مقابل، دولت می‌گوید خدمات بیش‌تری برای کمک به بیماران راه اندازی می‌کند و تلاش کرده شدت و عمق مشکل را بیابد.
دکتر «آیا نیشیزونو»، یکی از اعضای انجمن اختلال خوردن ژاپن می‌گوید: «بیماران فکر می‌کنند خوردن غذا و بعد بالا آوردنش شرم آور است. برای همین احساس می‌کنند باید این مشکل را پنهان کنند. ممکن است والدین فکر کنند بچه‌ها دارند غذا را هدر می‌دهند، بنابراین شاید این باعث شود بچه‌ها از آن‌ها کمک نگیرند... سیستم درمانی نتوانسته به افرادی که دچار اختلال خوردن هستند، کمک کند. صدها هزار نفر در سکوت رنج می‌برند و خدمات کمی برای کمک به آن‌ها در دسترس است.»

دولت می‌گوید، ترسیم تصویری دقیق از تعداد بیماران دشوار بوده چون تعداد بسیار کمی پا پیش می‌گذارند و کمک می‌خواهند. در حالی که پزشکان می گویند، شیوع این اختلال در ژاپن قابل مقایسه با بریتانیا است، سال 2014 تنها 10 هزار نفر در ژاپن برای اختلال خوردن تحت درمان قرار گرفتند ولی این عدد در بریتانیا که تقریباً نصف ژاپن جمعیت دارد، 750 هزار نفر بوده است.


کد مطلب: 36866

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/36866/تنهایی-بیماران-مبتلا-اختلال-خوردن-ژاپن

میگنا
  https://www.migna.ir