کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حضور نخستین محقق ایران و خاورمیانه در جمع دانشمندان یک درصد برتر روانپزشکی

31 خرداد 1395 ساعت 10:31

شاهین آخوندزاده معاون پژوهشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و قائم‌مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آخرین گزارش (ISI-ESI) برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه در رشته روانپزشکی در جمع دانشمندان یک درصد برتر جهان قرار گرفت.


به گزارش ایسنا، از بین 35 محقق کشورمان که در جمع دانشمندان یک درصد برتر دنیا قرار دارند، 17 نفر از دانشگاه علوم پزشکی تهران هستند.
30 نفر از دانشمندان یک درصد برتر در رشته فارماکولوژی، 2 نفر در رشته بالینی، 2 نفر در رشته پزشکی اجتماعی و 1 نفر در رشته روان‌پزشکی فعالیت دارند.
(ESI (Essential science indicators هر دو ماه یک‌بار محققان یک درصد برتر رشته‌های علوم پزشکی و غیرپزشکی را معرفی می‌کند و هر چه تعداد دانشمندان کشورمان در این عرصه افزایش یابد، به هدف مرجعیت علمی در منطقه نزدیک خواهیم شد.
دکتر شاهین آخوندزاده که به عنوان نخستین محقق رشته روانپزشکی در ایران و خاورمیانه وارد فهرست دانشمندان یک درصد برتر شده است، تحصیلات عالی خود را در سال 1364 در رشته داروسازی دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال 1369 فارغ‌التحصیل شد.
وی در سال 1374 موفق به اخذ درجه تخصصی در رشته نوروسایکوفارماکولوژی بالینی از دانشکده پزشکی دانشگاه گلاسگو شد. سپس تحصیلات فلوشیپ خود را در رشته Neuroscience دانشگاه پاریس فرانسه در سال 1378 به پایان رساند.
دکتر آخوندزاده اکنون به عنوان عضو هیات علمی و استاد گروه روانپزشکی در گروه روانپزشکی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول به فعالیت است


کد مطلب: 37425

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37425/حضور-نخستین-محقق-ایران-خاورمیانه-جمع-دانشمندان-یک-درصد-برتر-روانپزشکی

میگنا
  https://www.migna.ir