کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مثلث تداوم زندگی مشترک را بشناسید

9 تير 1395 ساعت 13:01

یک کارشناس اجتماعی گفت: ازدواج سالم درگرو داشتن سه مؤلفه میل، صمیمت و تعهد در بین زوجین است.


«زهرا همتی» در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه ایلام، اظهار کرد: ازدواج سالم درگرو داشتن سه مؤلفه میل، صمیمت و تعهد بوده و چنانچه هر یک از این مؤلفه‌ها وجود نداشته باشد موجب اخلال در زندگی مشترک خواهد شد و در صورت وجود این موارد عشق کامل اتفاق افتاده و منجر به زندگی سالم می‌شود.

وی افزود: درصورتی‌که هر یک از این مؤلفه‌ها وجود نداشته باشند ممکن است مشکلاتی نظیر خیانت، افسردگی، سرخوردگی زناشویی، طلاق عاطفی، اعتیاد به وجود آمده و پایه‌های اصلی زندگی مختل و درنهایت به طلاق منجر شود.
همتی عمده‌ترین طلاق‌های جامعه را به 2 دوره پنج سال اول زندگی مشترک (که این رقم در ایلام 2 تا 3 سال اول زندگی مشترک است) و 10 تا 15 سال پس از ازدواج دانست و خاطرنشان کرد: در دوره اول عمده‌ترین علت طلاق درنتیجه عدم شناخت کافی دختر و پسر از هم است.
این کارشناس اجتماعی تصریح کرد: در دوره دوم برخی زوج‌ها بازبینی از خود داشته و به این درک می‌رسند که تاکنون همدیگر را تحمل کرده و نیازی به ادامه این روند ندارند.
وی اضافه کرد: ممکن است یکی از این دلایل پیشرفت نامتوازن زن و مرد درزمینهٔ تحصیلی، فرهنگی و اجتماعی باشد و به این نتیجه برسند که طرف مقابل همشان و هم‌سطح آن‌ها نیست و درنتیجه به طلاق روی می‌آورند


کد مطلب: 37528

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37528/مثلث-تداوم-زندگی-مشترک-بشناسید

میگنا
  https://www.migna.ir