کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وقتی سیگار شخصیتتان را هدف می گیرد!

28 تير 1395 ساعت 8:54

یک آسیب شناس اجتماعی گفت:مقدار مصرف سیگار در زنان بیش از سه برار مردان است و به همین علت سیگار کشیدن در جهان به سمت زنانه شدن پیش میرود.


جعفر بای آسیب شناس اجتماعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران؛ گفت: با این که سیگار کشیدن زنان درجامعه قابل قبول و پسندیده نیست و از نظر همگان ضد ارزش محسوب می‌شود اما باتغیرات جدید این رفتار در جامعه و خانوادها به عنوان هنجار پذیرفته شده است.

بای علت اصلی استعمال دخانیات به خصوص سیگار را در زنان و جوانان اینچنین بیان کرد:هویت بخشی ، جلب توجه ،داشتن ژست زیبا و کسب قدرت از عوامل اصلی اصلی سیگار کشیدن در زنان و جوانان است.
وی اظهار داشت: این هنجار یک بهانه اجتماعی و تاحدی نشان دهنده مخالفت با قواعد و چارچوب های عرفی است که این احساس پس از مدتی تغییر می‌کند و آنها خود به مضر بود آن اعتراف می‌‎کنند.

این آسیب شناس اجتماعی اشاره کرد: الگو برداری از از تماشای سیگار کشیدن زنان در فیلم های سینمایی و همچنین نشان دادن خود به عنوان فردی جذاب، اجتماعی و مستقل از دلایل دیگر سیگار کشیدن در زنان است.

وی تاکید کرد: فراهم کردن بستری مناسب برای فعالیت و امکان دیده شدن جوانان در جامعه باعث جلوگیری از سرخوردگی آنها شده و از مسائل جانبی همچون استعمال دخانیات جلوگیری می‌کند.


کد مطلب: 37672

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/37672/وقتی-سیگار-شخصیتتان-هدف-می-گیرد

میگنا
  https://www.migna.ir