کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تصاوير/ کارگاه آموزشی اتیسم برای آموزش والدین در ارومیه برگزار شد

13 شهريور 1395 ساعت 13:58

کارگاه آموزشی اتیسم و آموزش والدین و فرزند پروری به همت انجمن خیریه اتیسم دفتر ارومیه برگزار شد.


در این کارگاه که با حضور جمعی از خانواده‌ها و والدین فرزندان اتیسمی برگزار شد، دکتر آرزو کیانی فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان با اشاره به وضعیت این اختلال در ایران گفت: اتیسم یک بیماری نیست بلکه مجموعه از اختلالات در یک کودک است که باعث کم تحرکی آن میشود.



وی افزود: کودکان اتیسمی سرکش نیستند و بدلیل داشتن والدین بد نیز ایجاد نمی گردد.
کیانی گفت: علت دقیق بیماری اوتیسم مشخص نیست اما عواملی چون ژنتیک، سن پدر و مادر، بیماری های دوران بارداری و عوامل محیطی از جمله عوامل اصلی بشمار می رود.
وی اضافه کرد: امکانات آموزشی و حمایتی در کشور برای بیماران مبتلا به اوتیسم کم است و برای بهبود روند درمانی این کودکان، آموزش رکن اساسی به شمار می رود.
کیانی گفت: متاسفانه تاکنون هیچ روش درمان قطعی برای اتیسم وجود ندارد ولی خانواده ها برای بهبود وضعیت کودکانشان باید تلاش کنن تا این اختلال معرفی شده و سبب دریافت خدمات شود.

دکتر مرضیه عارفی روانشناس و استاد دانشگاه هم در این کارگاه گفت: کودکانی که با اختلال اتیسم مواجه هستند نیازمند یک ارتباط اجتماعی و عاطفی هستند و شناسایی نیازهای آنان میتواند منجر به پاسخگویی و ارتباط عاطفی موثر در رشد اجتماعی شود.
وی افزود: خانواده ها و بویژه مادران باید شیوه های فرزند پروری را آموزش دیده تا بتوانند مراقبت مناسبی از کودکانشان داشته باشند.

عکاس: سالار ملکی
خبرآنلاين- آذربايجانغربي


کد مطلب: 38242

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38242/تصاوير-کارگاه-آموزشی-اتیسم-آموزش-والدین-ارومیه-برگزار

میگنا
  https://www.migna.ir