کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز به کار دومین مدرسه علوم اعصاب دانش آموزی

24 شهريور 1395 ساعت 8:49

دبیر ستاد توسعه علوم اعصاب و شناختی معاونت علمی فناوری گفت: دومین مدرسه علوم اعصاب دانش آموزی با هدف آشنایی بیشتر آنها با کارکرد مغز و بیماری های آن آغاز شد.


خرازی دبیر ستاد توسعه علوم اعصاب و شناختی معاونت علمی فناوری در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به دومین مدرسه دانش آموزی علوم اعصاب اظهار داشت: دومین مدرسه تابستانی دانش‌آموزی علوم اعصاب شناختی زیر نظر کمیته دانش‌آموزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه علوم پزشکی ایران و با حمایت انجمن علوم اعصاب ایران و ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی، انجام می شود.

وی ادامه داد: هدف اصلی این مدرسه آشناسازی دانش‌آموزان با مغز و کارکردهای آن و جذب آن‌ها به فعالیت در این حوزه بوده که این کار تا 26 شهریور ماه در مرکز مطالعات علوم اعصاب دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

خرازی یاد آور شد: دانش‌آموزان رشته‌های مختلف در این دوره 6 روزه در کنار یکدیگر به صورت عملی و نظری با مباحث مطرح در علوم اعصاب پایه و شناختی از جمله انعطاف پذیری عصبی، مغز اجتماعی، بیماری های روانی و عصبی، اصول پژوهش، روش‌های آزمایشگاهی مورد استفاده، دستگاه ها و زمینه های تحقیقاتی، مدل‌های حیوانی و تست‌های رفتاری آشنا می شوند.

وی گفت: در مدرسه تابستانی علوم اعصاب دانش آموزان به یادگیری مهارت های عمومی مورد نیاز در پژوهش از جمله روش های طرح مسئله، نوشتن پروپوزال، درست کردن پوستر و نحوه ارائه مطلب می پردازند.


کد مطلب: 38416

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38416/آغاز-کار-دومین-مدرسه-علوم-اعصاب-دانش-آموزی

میگنا
  https://www.migna.ir