کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خالی ماندن ۶۰۰ هزار صندلی در دانشگاه ها

8 آبان 1395 ساعت 8:56

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهارداشت: طی سال جاری ۶۰۰ هزار صندلی در دانشگاه های کشور خالی مانده است.


به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر محمد فرهادی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ظهر امروز (7 آبان) در نشست روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی خراسان شمالی عنوان کرد: تمام بدهی ها و کمبودهای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از طریق اسناد خزانه پرداخت خواهد شد.

عالی ترین مقام وزارت علوم، دانشگاه بجنورد را دانشگاه مادر جوانی دانست که توانسته تا کنون رشد خوبی داشته باشد و نسبت به خیلی از دانشگاه های هم سن و سال خودش توسعه بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر این که دانشگاه های پیام نور بی برنامه گسترش پیدا کردند و دانشجو جذب کردند، گفت: در حال حاضر دانشگاه هایی در کشور وجود دارد که به لحاظ مکانی فاصله کمی بین آن است، این مشکلات در آمایش مراکز دانشگاهی هم برطرف می شود.

دکتر فرهادی افزود: در برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فقط با 45 دانشجو فعالیت می کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطر نشان کرد: طی دورانی که در وزارت منصوب شدم مجوز جدیدی برای راه اندازی موسسه غیردولتی صادر نشد و مصمم بودیم تا موسسات پیشین را ساماندهی کنیم.

فرهادی در ارتباط با جذب دانشجو در تحصیلات تکمیلی، عنوان کرد: به تمام دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی اعلام شده که در مقطع کارشناسی ارشد 20 نفر و در مقطع دکتری هم بین 5 تا 7 دانشجو جذب کنند.

 وی افزود: اگر دانشگاهی خلاف آنچه اعلام شده دانشجو جذب کند در نهایت به تایید وزارتخانه نخواهد رسید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اجرای طرح آمایش در مناطق آموزشی گفت: همه دانشگاه های یک منطقه نباید به دنبال گسترش رشته های مشترک باشند.

وی تجمیع دانشگاه های غیرانتفاعی را یک راهکار مناسب دانست و افزود: این دانشگاه ها هم نیاز به حمایت دارند و باید تسهیلاتی در اختیارشان قرار داد.

گفتنی ست در این نشست روسای 39 دانشگاه و موسسه آموزش عالی شرکت داشتند و به بیان مشکلات و دغدغه های خود پرداختند و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم قول داد تا نسبت به پیگیری آنها اقدام کند.

 


کد مطلب: 38913

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38913/خالی-ماندن-۶۰۰-هزار-صندلی-دانشگاه

میگنا
  https://www.migna.ir