کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انعقاد تفاهم‌نامه میان کمیته امداد زنجان و نظام روانشناسی و مشاوره

22 آبان 1395 ساعت 8:18

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان از انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد زنجان با سازمان نظام روان شناسی و مشاوره خبر داد.


به گزارش ميگنا سید مسعود حسینی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه بین کمیته امداد زنجان و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اظهار کرد: ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره به خانواده‌های مورد حمایت، افزایش سطح دانش تخصصی و توانمندی حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران از اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه است.


وی تصریح کرد: آموزش همگانی در راستای ایجاد مهارت‌های زندگی، مهارت‌های پیش از ازدواج، بهداشت روانی محیط و خانواده و ایجاد تعامل موثر بین کارشناسان کمیته امداد و سازمان نظام روان شناسی استان از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه به شمار می‌رود.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با اشاره به تاثیر مثبت ارائه خدمات مشاوره به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد گفت: از جمله برنامه‎های مشترکی که با همکاری کمیته امداد و سازمان نظام روانشناسی اجرایی خواهد شد، همکاری در برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی، فراهم کردن زمینه بهره‌مندی مددجویان از خدمات مراکز مشاوره است که در قالب این تفاهم‌نامه به مددجویان ارائه می‌شود.

وی گفت: مشارکت در زمینه فعالیت‌های مشاوره‌ای پژوهشی و آموزشی، اشتغال و کارآفرینی تبادل اطلاعات و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، از اهداف انعقاد تفاهم‌‎نامه مذکور است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی استان زنجان با بیان اینکه افزایش دانش تخصصی، توانمندی حرفه‌ای روانشناسان و مشاوران کمیته امداد، ایجاد بستر آموزش و پژوهش تخصصی است و ارتقای بهداشت روان خانواده‌های مورد حمایت کمیته امداد از نتایج انعقاد این تفاهم‌نامه خواهد بود، گفت: این تفاهم‌نامه به مدت یکسال منعقد شده است.

حسینی در ادامه گزارشی از آمار مددجویان زیر پوشش این نهاد ارائه کرد و گفت: در حال حاضر تعداد مددجویان زیرپوشش کمیته امداد  21 هزار و 219 خانوار شامل 43 هزار مددجو است.

وی تصریح کرد: با اقدامات حمایتی و توانمندسازی انجام شده توسط کمیته امداد طی سال جاری 743 خانوار از چرخه حمایتی این نهاد خارج شده‌اند.


کد مطلب: 39087

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39087/انعقاد-تفاهم-نامه-میان-کمیته-امداد-زنجان-نظام-روانشناسی-مشاوره

میگنا
  https://www.migna.ir