کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان:

رابطه بین دانشجو و استاد، ارباب‌و رعیتی نیست

28 دی 1395 ساعت 17:34

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: باید از حالتی که فقط به دنبال برطرف کردن نیازهای اولیه در دانشگاه‌ها هستیم، برون بیاییم که برای رهایی از این فضا باید به سمت اندیشه سازی برویم و این توانایی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.


‌به گزارش ایسنا، دكتر عباس قنبری عدیوی، در نخستین دوره بالندگی معاونان توسعه منابع و امور دانشجویی دانشگاه فرهنگیان، اظهار کرد: باید زمینه‌های مختلف برای دانشجویانی که به تربیت نسل بعد می‌پردازند را فراهم کنیم و از این لحاظ که دانشگاه فرهنگیان نقش تربیت‌معلمان را عهده‌دار است، بسیار اهمیت دارد.

وی ادامه داد: اساس کار تعلیم و تربیت، تربیت یک شهروند خوب با جنبه‌های شخصیتی کامل است که می‌تواند به نقش‌آفرینی در جامعه به بهترین نحو بپردازد.

قنبری عدیوی ابراز کرد: رابطه بین دانشجو و استاد رابطه ارباب‌ و رعیتی نیست، بلکه معلم و دانشجویی است که باید حرمت دانشجو را نگه‌داریم و امنیت روحی و روانی وی را تأمین کنیم تا بتواند در تربیت نسل بعد بسیار واقف عمل کند و همان انتظار برخورد که با خود را داریم به همان‌گونه با دانشجو برخورد کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش ما آشنایی بچه‌ها با حقایق زندگی است، خیلی از پردیس‌های دانشگاهی فرهنگیان امکانات لازم را ندارند و تفاوت‌های زیادی در مراکز دانشگاهی فرهنگیان وجود دارد که باید در جهت رفع مشکلات آن‌ها برآییم.

این مقام مسئول با بیان اینکه افتخار می‌کنم در تربیت‌معلم تحصیل‌کرده‌ام، عنوان کرد: سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی در کشور را باید افزایش دهیم و معلم باید با کتاب انس بگیرد که این امر عزم ملی را می‌طلبد.

وی در پایان گفت: باید از حالتی که فقط به دنبال برطرف کردن نیازهای اولیه در دانشگاه‌ها هستیم، برون بیاییم که برای رهایی از این فضا باید به سمت اندیشه سازی برویم و این توانایی در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد.


کد مطلب: 39780

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39780/رابطه-بین-دانشجو-استاد-ارباب-و-رعیتی-نیست

میگنا
  https://www.migna.ir