کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تفاوت بین دو نیمکره مغز در چیست+ اینفوگرافی

21 ارديبهشت 1396 ساعت 8:15

همه افراد از یک نیمکره مغزشان بیش از نیمکره دیگر استفاده می کنند، اگر می خواهید از ویژگی های این دونیمکرده مطلع شوید این خبر را دنبال کنید.


مغز یکی از مهمترین و حساس ترین قسمت های بدن انسان است و تا 30 درصد انرژی دریافتی در روز توسط انسان از سوی مغز استفاده می شود و این عضو بیش از دیگر بخش های بدن اکسیژن مصرف می کند.
نیمکره های مخ، مخچه و ساقه مغز اعضای اصلی این عضو مهم را تشکیل می دهند و البته بیشترین حجم مغز متعلق به نیمکره های مخ است، این دو نیمکره به صورت بالعکس فعالیت های بدن را کنترل می کنند و فعال بودن هر یک نسبت به دیگری موجب بروز ویژگی های خاص در افراد مختلف می شود.

افرادی که از نیمکره راست مغزشان استفاده می کنند معمولا افرادی خلاق هستند، اطلاعات را به صورت کلی نگرانه پردازش می کنند، از شهود برای حل مشکلات بهره می گیرند، نتیجه را به صورت واضح می یابند و به طور تصادفی از کاری به کار دیگر حرکت می کنند.

اما افرادی که بیشتر از نیمکره سمت چپ مغز خود استفاده می کنند افرادی تحلیلگر بوده و برای حل مشکلات بیشتر به سراغ منطق می روند، اطلاعات را به صورت خطی پردازش می کنند، جزئیات مهم را شناسایی می کنند و به صورت ترتیبی حرکت می کنند. در ادامه اینفوگرافی تفاوت بین دو نیمکره مغز را ببینید: اینجـــا
 
تصویر بزرگتر


کد مطلب: 40816

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40816/تفاوت-بین-دو-نیمکره-مغز-چیست-اینفوگرافی

میگنا
  https://www.migna.ir