کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در حوزه نگهداری از بیماران روانی

بانوی قزوینی برای ده نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد

10 دی 1396 ساعت 17:20

زهرا پرهیزکار فوق لیسانس روان شناسی بالینی با ایجاد یک مرکز نگهداری برای زنان معلول ذهنی و روانی برای ده نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد.


به گزارش بازارکار زهرا پرهیزکار فوق لیسانس روان شناسی بالینی که حدود 16سال سابقه کار دارد در زمینه روانشناسی و بهزیستی و کار با توانخواهان دارد با اشاره به اهداف خود از راه اندازی این مرکز گفت: هدف من در درجه اول کمک به خانواده ها برای تعدیل و کاهش مشکلات مراقبت از این نوع بیماران و در مرحله دوم کمک به جامعه برای بهبود و توانبخشی این بیماران که ممکن است به هر دلیلی آزادانه در اجتماع حضور دارند و باعث اختلال در جامعه میشوند.

وی افزود: ظرفیت این مرکز 50 نفر میباشد که خدماتی زیادی از جمله محیط امن ، آموزش هنر وسرگرمی، ورزش، ویزیت های روزانه پزشک و ماهیانه روانپزشک برای ثابت یا تعدیل کردن بیماری آنها و.... انجام می شود.

وی درباره کادر شاغل این مرکز گفت: حدودا ده نفر که شامل روانپزشك، پرستار، پزشك، بهیار، مددکار، روانشناس،نگهبان، آشپز و چند نفر مراقب ( مادریار) در این مرکز مشغول هستند.

مدیر مزکز نگهداری فروغ افزود: نگرش کلی ما بر این اساس است که آنها را درک کنیم و مشکلاتشان را کاهش دهیم ولی لزومی نمی بینیم بیماران درک متقابلی از ما و مسائل ما داشته باشند.

پرهیزکار مهمترین مشکل این مرکز را مسائل مالی عنوان کرد و اعلام کرد: بهزیستی استان قزوین در حد توان اقدامات حمایتی را از این مرکز انجام میدهد ولی این حمایت ها پاسخگوی مشکلات مختلف نیست و تامین دارو، هزینه های اجاره و نگهداری بیماران سرسام آور است و از مردم و خیرین می خواهیم این مرکز را حمایت کنند.

این بانوی کارآفرین با اشاره به اینکه تعدادی از بیماران ما بی سرپرست یا بدسرپرست هستند اظهار داشت: این افراد طبعا فاقد کمک و مشارکت خانواده هستند و سهمی نمیتوانند پرداخت کنند و فقط بهزیستی آنها را پوشش میدهد که با توجه به هزینه های مختلف ومصرف مداوم داروها که اکثرا از تعرفه بیمه خارج می باشد و آزاد حساب می شود .

وی با تاکید بر اینکه حمایت های بهزیستی بیشتر شود و مشارکت و کمک های مردمی در این مسیر قرار بگیرد افزود: مردم و خیرین می توانند با شماره های 02833595569 و یا شماره مبایل 09191888299 مرکز نگهداری از بانوان معلول روانی تماس حاصل کرده و یا کمک های خیرخواهانه خود را به حساب 5029 / 0810 / 2958 / 6134 بانک توسعه تعاون به نام مرکز فروغ ( زهرا پرهیزگار) واریز نمایند.
وی از همه مردم و خیرین دعوت کرد با حضور در این مرکز در حاشیه شهر قزوین از نزدیک با مشکلات، کاستی ها و کمبود ها ی این مرکز آشنا شوند.


کد مطلب: 42863

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42863/بانوی-قزوینی-ده-نفر-اشتغال-مستقیم-ایجاد

میگنا
  https://www.migna.ir