کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

گرفتگی رگ پا نشانه مشکلات قلبی است

باشگاه خبرنگاران , 26 دی 1396 ساعت 18:36

بیماریهایی چون انسداد رگهای خونی و تصلب شرایین ممکن است در کل بدن رخ دهند. وقتی دیگر قسمتهای بدن دچار گرفتگی رگها می شود به آن بیماری شریانی ثانوی (PAD) گفته می شود . در برخی افراد این بیماری منجر به درد پا می شود که زنگ خطری برای فرد است . چرا که ممکن است فرد دچار حملات و یا سکته قلبی شود.


میگنا: این بیماری همان گرفتگی رگهای خونی است . خواه در قلب اتفاق بیفتد و خواه در جای دیگر بدن دور از قلب ، هر دو می تواند بسیار خطرناک باشد . این بیماری می تواند منجر به کلسترول ، زخمهای در حال التیام و لخته خون در رگهاشود . این بیماری موجب اختلال در جریان خون رگهای پا شده و باعث درد و کرختی در ناحیه پا می شود .

انسداد رگهای خونی قلب و مغز نیز به همین ترتیب می تواند موجب حملات قلبی و مغزی از جمله سکته شود . به درد پا توجه کرده و آنرا جدی بگیرید ، چرا که ممکن است زندگی و سلامتی شما را تهدید کند.
 
رگ پا در برخی از افراد معمولا با گرفتگی‌هایی همراه است که می‌تواند برای وی آزار دهنده باشد؛ اغلب این گرفتگی عروق در افرادی با بیش از ۶۰ سال سن بروز پیدا می‌کند.

متخصصین قلب و عروق معتقدند، افرادی که با گرفتگی عروق پاهایشان مواجه اند، عروق قلب‌شان هم به احتمال بسیار زیاد گرفته است؛ چرا که عواملی که موجب گرفتگی عروق پا می‌شود؛ عروق قلبی را هم درگیر می‌کند.

سیگار و مواد مخدر، دیابت، سابقه خانوادگی و بعضی بیماری‌ها نظیر برگر از جمله مهم‌ترین عوامل ابتلا به گرفتگی‌های قلبی. گرفتگی عروق پا است.


کد مطلب: 43093

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/43093/گرفتگی-رگ-پا-نشانه-مشکلات-قلبی

میگنا
  https://www.migna.ir