کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بر اساس جدیدترین مطالعات روانشناسی

جدایی نوزادان تازه متولد شده از والدین باعث اختلال عملکرد مغز می شود

خبرگزاری علم و فناوری از گیلان؛ , 15 ارديبهشت 1397 ساعت 23:23

محرومیت نوزادان تازه به دنیا آمده از والدین خود، حتی برای دوره ای کوتاه مدت، قادر است منجر به تغییر عملکرد مغز و ادراک در بزرگسالی شود.


میگنا: کیفیت و کمیت رابطه کودک و والدین از لحظه تولد بر سلامت روانی وی تأثیر گذار است.

اصل ارتباط دو سویه در تعامل های بین والدین و فرزندان کاملاً مشهود است. خلق و خوی کودکان و خصوصیات آنها در کیفیت و کمیت مراقبتی که از آنها صورت می گیرد، تأثیر می گذارد و به همین نحو روش های فرزندپروری نیز در خصوصیات کودک و رشد ویژگی های نابهنجار او اثربخش است.

پژوهشگران دانشگاه اينديانا – پردو آمریکا به تازگی دریافتند هنگامی که نوزادی از مادر خود دور می شود، حتی اگر دوری برای مدت زمان کوتاهی اتفاق افتاده باشد، این امر رشد و نمو آینده او را دستخوش تغییرات قابل توجهی می کند.
این حقیقت در مطالعه ای که بر روی موش ها صورت گرفت، زمانی که نوزادهای 9 روزه تنها به مدت 24 ساعت از مادر خود دور شدند، مشاهده شد. 

تغییرات به وقوع پیوسته در مغز این نوزادان در دوران بزرگسالی مشابه تغییرات ساختاری مشاهده شده در افرادی که تحت ریسک اختلالات روانپزشکی مانند اسکیزوفرنی قرار داشتند، بود.

نتایج بررسی ها ظهور علائم اختلال حافظه و نیز کاهش ارتباط بین مناطق مختلف مغز را نشان داد. این امر می تواند خطر ابتلا به بیماری های روانی و اعتیاد را در زندگی آینده افراد افزایش دهد.
 


کد مطلب: 44187

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44187/جدایی-نوزادان-تازه-متولد-شده-والدین-باعث-اختلال-عملکرد-مغز-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir