کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مرکز جامع تکامل کودکان در تهران افتتاح شد

وبدا , 13 تير 1397 ساعت 8:03

مرکز جامع تکامل کودکان همایون، برای ارائه خدمات درمانی به کودکان افتتاح شد.


ميگنا: این مرکز یک طبقه از مرکز جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ‏است. مرکز جامع تکامل کودکان همایون با اعتباری حدود 200 میلیون تومان بازسازی شده و با هماهنگی گروه اطفال دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مدیریت ‏بیمارستان مفید و تامین اعتبار توسط خیرین و وزارت بهداشت به بهره‌برداری رسیده است.‏

در این مرکز، خدمات کار درمانی جسمی، کار درمانی ذهنی، گفتار درمانی به کودکان ارائه می‌شود.‏

معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم افتتاح این مرکز گفت: برای اینکه بتوانیم ناهنجاری‌های ایجادشده در کودکان را به صفر برسانیم، حوزه درمان باید با مراکز جامع ‏سلامت و بهداشت ارتباط بیشتری داشته باشند.

وی یادآور شد: پیشگیری مربوط به همه معاونت‌های وزارت بهداشت است؛ کسی نمی‌تواند بگوید که وقتی یک بیمار درمان می‌شود، ‏موفقیت کامل حاصل شده است زیرا بیماری باید با کمترین عوارض و هزینه و در مراحل اولیه بیماری درمان شود.

‏دکتر جان بابایی با اشاره به راه اندازی این مرکز، اظهار داشت: بهره‌ برداری از این مرکز بسیار اهمیت دارد، زیرا فرآیندهای ارزشمندی به دنبال خواهد داشت. ارزش این کار حتی از ساخت ‏بیمارستان هم بالاتر است و برای اینکه بتوانیم چهار سطح پیشگیری را اجرا کنیم، نیاز به مراکزی همانند این مرکز داریم.

‏معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در این کلینیک هم موضوع رشد و هم تکامل، بررسی و پیگیری می‌شود. ‏همچنین زنان باردار باید از زمان بارداری در مراکزی مانند این مرکز مورد بررسی قرار گیرند و نظارت و مراقبت شوند تا اگر ‏اختلال رشد در کودک تازه متولد شده مشاهده شد، از همان ابتدا رصد و در مراکز رشد و تکامل بررسی و درمان شوند.


کد مطلب: 44697

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/44697/مرکز-جامع-تکامل-کودکان-تهران-افتتاح

میگنا
  https://www.migna.ir