کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راه اندازی کارگاه پیشگیری از خشونت

لزوم آموزش بهداشت روانی توسط دستگاه ها

خبرگزاری شبستان , 15 شهريور 1397 ساعت 18:16

نماینده ناجا بر لزوم آموزش بهداشت روانی توسط دستگاه ها تاکید کرد و گفت: آستانه تحمل مردم رو به کاهش است و با کوچکترین مشکلی عصبانی شده و از کوره درمی روند، بنابراین نیازمند آموزش بهداشت روانی برای مردم هستیم


میگنا: مسعود کوثری، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در ششمین جلسه کارگروه آسیب‌های اجتماعی استان تهران گفت: مسئولان و نهادهای مربوطه باید اقدامات عاجل و اساسی جهت کاهش افسردگی و اضطراب مردم انجام دهند.
 
وی با اشاره به اقدامات گروه های جهادی در مناطق محروم تصریح کرد: یکی از فعالیت های خوب گروه های جهادی، ساخت و ساز در مناطق محروم است. این اقدام آنها نقش مهمی در کاهش نگرانی و استرس های مردم مناطق محروم داشته و آنها را آرام می کند.
 
وی با بیان اینکه رسانه ملی نقش مهمی در آرام کردن مردم دارد، اظهار کرد: نباید برنامه های صدا و سیما فقط مختص به نخبگان باشد بلکه باید به مردم هم اجازه حرف زدن بدهیم و در آنها ایجاد روحیه اجتماعی کنیم تا مشکلات خود را مطرح کنند.
 
کوثری با بیان اینکه فرهنگسراها باید به کمک دستگاه ها و نهادهای مربوطه بیایند، افزود: باید از پتانسیل فرهنگسرا برای حل مشکلات جامعه استفاده کنیم.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران ،ورزش را یکی از راه های کنترل خشونت در جامعه عنوان کرد و افزود: لزومی ندارد فقط به دنبال ورزش های مدال آور باشیم بلکه هر نوع ورزشی می تواند نقش مهمی در کنترل خشونت و کاهش خشم اجتماعی داشته باشد.
 
همچنین، سرهنگ امیری، نماینده نیروی انتظامی در جلسه امروز گفت: نیروی انتظامی با شش پلیس و 84 کلانتری و پلیس امنیت، شبانه طرح های زیادی را در راستای امنیت جامعه برگزار می کند و آمارهای ما حاکی از این است که درگیری و نزاع رو به کاهش بوده است.
 
سرهنگ امیری با بیان اینکه بسیاری از مردم کشور به دلیل بیکاری از روستاها و شهرستان ها به پایتخت  مهاجرت می کنند، تصریح کرد: در صورتی که موفق به کسب و کار نمی شوند در حاشیه شهر تهران ساکن می شوند، این امر باعث بروز خشونت و جرایم بسیاری در حاشیه پایتخت می شود.
 
وی بر لزوم آموزش بهداشت روانی توسط دستگاه ها تاکید کرد و افزود: آستانه تحمل مردم رو به کاهش است و با کوچکترین مشکلی عصبانی شده و از کوره درمی روند، بنابراین نیازمند آموزش بهداشت روانی برای مردم هستیم.
 
قیاسی،نماینده دادگستری نیز در این جلسه گفت: یک ششم پرونده های دادگستری استان تهران را ضرب و جرح، توهین و تحقیر به خود اختصاص داده است.
 
وی با بیان اینکه خشونت سوءاستفاده از قدرت محسوب می شود، تصریح کرد: خشونت دو نوع است،خشونت تفکری و خشونت فیزیکی و بدنی لذا در واکنشی که شهروندان در مقابل خشونت نشان می دهند، یک درصد دچار بی حسی و ناتوانی می شوند که هیچ اقدامی انجام نمی دهند این افراد باید مورد حمایت واقع شوند.
 
وی با اشاره به میزان خودکشی در جامعه گفت: طبق اعلام دستگاه قضایی بیشترین خودکشی در تهران مربوط به مناطق جنوبی پایتخت است که دلیل آن هم عدم احساس کرامت انسانی و پایین بودن عزت نفس است.
 
قیاسی با اشاره به عوامل خشونت در جامعه خاطرنشان کرد: سهل انگاری در اقدامات پیشگیری از خشونت و ناهماهنگی های عملیات پیشگیری از خشونت از عوامل مهم بروز این پدیده در جامعه است.
 
وی با اشاره به جایگزین های مجازات حبس تصریح کرد: در قانون اساسی 92 پیش بینی شده است ما بایستی ساختارها و امکانات لازم را فراهم کنیم تا مردم به این سمت پیش بروند لذا مقرر شده است ،جایگزین های مجازات حبس صورت بگیرد تا زندانیان تحت آموزش های حرفه ای و شغلی قرار بگیرند.
 
وی با بیان اینکه فرهنگ عمومی جامعه مطالبه گر خشونت است، افزود: مردم جامعه عدالت را در خشونت می بینند، می گویند باید قصاص کنید در حالی که قرآن کریم می فرماید: قصاص حق شماست ولی اگر عفو کنید، بهتر است.
 
این نماینده دادگستری با اشاره به راه اندازی کارگاه پیشگیری از خشونت در معاونت جرم دادگستری اظهار کرد: در این کارگاه ها اساتید دانشگاه ها حضور دارند، تکالیفی برای ادارات مشخص شده است، این سند تدوین و ابلاغ شده ، شهرداری تهران نیز دستور اقدام آن را داده و نتایج اجرایی در حال پیگیری می باشد.
 
قیاسی با بیان اینکه زنای به عنف 30 درصد کاهش داشته است، تصریح کرد: در تجاوز به عنف افزایش چشمگیری داشتیم ولی آدم ربایی 25 درصد کاهش داشته است.
 


کد مطلب: 45308

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/45308/لزوم-آموزش-بهداشت-روانی-توسط-دستگاه

میگنا
  https://www.migna.ir