کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک مشاور خانواده:

زوج ها از مشاوره پیش از ازدواج چشم‌پوشی نکنند

4 دی 1397 ساعت 14:18

یک مشاوره خانواده گفت: در دنیای امروز بسیار ضروری است که دختر و پسر قبل از اقدام برای ازدواج به مشاوران خانواده مراجعه کنند


به گزارش ميگنا سیدعبدالله احمدی‌قلعه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با مطالعه‌ای گذرا در آداب و رسوم و فرهنگ‌های گوناگون، به سادگی متوجه می‌شویم که ازدواج و تشکیل خانواده یکی از اساسی‌ترین تصمیمات زندگی هر انسانی است؛ در واقع با ازدواج، فرد وارد دنیای جدیدی می‌شود و در این فضای نوظهور، هم تجارب خوشایند جدید و هم دشواری‌های نو پدید را پیش روی خود می‌بیند. از این‌رو ممکن است حتی در مواجهه با ساده‌ترین مسائل، دچار چالش شود.

این مشاور ادامه داد: متاسفانه گاهی دیده می‌شود که زوجین با اولین مشکل، واکنش‌های متعددی از خود نشان می‌دهند که در برخی موارد، این کنش و واکنش‌ها بسیار غیرمنطقی و نادرست به نظر می‌رسد. در ازدواجی که با دقت، درست و اصولی انجام شده است، بدون شک علاوه بر زوجین، خانواده‌ها، فرزندان و در نهایت جامعه در مسیر سعادت و آسایش گام برمی‌دارند و در مقابل، اگر این امر پسندیده حتی با اندکی بی‌دقتی، هیجان‌مداری و سبک‌شماری صورت گرفته باشد، نه تنها مقوله‌ای الهی نیست، بلکه تبدیل به مخزن مولد حوادث و دشواری‌ها می‌شود.

احمدی‌قلعه تصریح کرد: با اندکی دقت، به راحتی می‌توان به نقش مشاوران خانواده و ازدواج در تسهیل و بهبود شرایط پیش از ازدواج و تشکیل خانواده پی برد. گاهی نیاز به آموزش مهارت‌های زندگی از جمله مهارت‌های ارتباطی، گفتاری و غیر گفتاری از همان لحظه خواستگاری احساس می‌شود و در دنیای پیچیده امروز، بسیار ضروری است که دختران و پسران تلاش و پایداری برای یادگیری مهارت‌های ارتباطی را جدی قلمداد کنند.

این مشاور خانواده یادآور شد: با بهره‌گیری از جلسات مشاوره قبل از ازدواج، زمینه برای شناسایی زودهنگام مشکلات فراهم می‌شود و دو طرف به راحتی می‌توانند شرایط مطلوب و بهینه‌ای برای شروع زندگی مشترک ایجاد کنند. گاهی دیده می‌شود افراد، اندیشه‌ها و تفکراتی در مورد زندگی دارند که با تصورات منطقی و اصولی کمی زاویه دارد و اگر چنین موضوعی مورد دقت و توجه قرار نگیرد، می‌تواند در ادامه زندگی آسایش و آرامش زوجین را به هم بریزد و زمینه‌ساز چالش‌های بسیار بزرگ‌تری باشد.

وی تاکید کرد: یافته‌های پژوهشی بی‌شمار و تجارب چندین سال کار بالینی متخصصان گستره مشاوره خانواده و ازدواج، همواره نشان داده است که هم‌فکری و مشورت با مشاوران می‌تواند استحکام و پایداری یک ازدواج را بهبود بخشیده و دوام روابط گرم عاطفی را تقویت کند.


کد مطلب: 46124

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/46124/زوج-مشاوره-پیش-ازدواج-چشم-پوشی-نکنند

میگنا
  https://www.migna.ir