کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افتتاح "مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی" در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی بهشتی

خبرگزاری ایسنا , 7 دی 1398 ساعت 17:29

"مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی" جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور هیات رییسه این واحد و مسئولان اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای استان تهران افتتاح شد.


ميگنا: به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سالار ارزیده مدیر مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی هدف از راه‌اندازی این مرکز را هدایت موثر دانشجویان و دانش‌آموختگان حوزه سلامت جهت یافتن نقش‌های تاثیرگذار و ارزشمند در جامعه بیان کرد و گفت: تلاش ما بر این است که با شناسایی موقعیت‌های شغلی، بکارگیری دانش آموختگان و تدوین پرونده‌های شایستگی برای هر جایگاه به فراگیران و مشاوره گیرندگان کمک کنیم که فرصت‌های توسعه شایستگی و مهارتی خود را شناخته و برای ارتقای آن اهتمام ورزند.

وی ادامه داد: با ارایه خدمات مشاوره شغلی و آموزشی، جهت شناسایی الزامات ایفای نقش موثر و همچنین شناسایی مراجع و منابع معتبر جهت طی مسیر توسعه فردی به فراگیران کمک می‌کنیم.

دکتر ارزیده با اشاره به خدمات این مرکز، تصریح کرد: معرفی فرصت‌ها و چالش‌های روز حوزه سلامت، اطلاع رسانی در زمینه جایگاه و تحولات نقش‌های مختلف دانش‌آموختگان سلامت متناسب با تغییرات فناوری و جوامع، تلاش در جهت توانمندسازی و تکمیل شایستگی‌ افراد، معرفی دوره‌ها و کارآموزی‌های مختلف ترویجی و توانمندسازی، حمایت از خوداشتغالی و اقدامات کارآفرینانه و مشاوره‌های مسئله محور برخی از خدمات این مرکز است.

معان آموزشی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نیاز دانشجویان و فارغ‌التحصیلان به مهارت آموزی، اظهار کرد: امروزه به دنبال افزایش سرعت تحولات اجتماعی و فناوری، پیچیده شدن نیاز جوامع  و کندی تغییرات در برنامه‌های درسی مرسوم دانشگاهی، تحصیلات دانشگاهی تنها بخش بسیار کوچکی از نیاز افراد برای ایفای نقش موثر در جامعه را فراهم می‌کند، بنابراین جهت تکمیل این مهارت‌ها و شایستگی‌ها نیازمند استفاده از سایر منابع و مراجع مرتبط هستیم.

دکتر ارزیده در خاتمه با بیان اینکه مزایای این مرکز برای بخش‌های مختلف اکوسیستم سلامت قابل توجه است، گفت: این مرکز از یک سو به تربیت نیروهای توانمند و کارآمد برای بخش‌های مختلف سلامت کمک کرده و از سوی دیگر دسترسی دانش‌آموختگان به فرصت‌های شغلی با کیفیت‌تر و به روزتر همراه با قابلیت توسعه و جهانی شدن را تسهیل می‌کند؛ برآیند این تاثیرات نیز منجر به ارتقای کیفیت ارائه خدمات سلامت و کاهش خطاها و هزینه‌های ناشی از آن می‌شود.


ضرورت ارتقای مهارت‌ دانشجویان در شرایط کنونی کشور امری اجتناب ناپذیر است
در ادامه دکتر داوود پیرانی مسئول فنی واحد HSE مرکز مدیریت مهارت‌آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه رویکرد این مرکز اشتغال است، گفت: این مرکز آمادگی مرتفع ‌سازی نیازهای مهارتی دانشجویان در هر دوره‌ای را داراست و در این راستا از تمام ظرفیت‌های ملی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه ضرورت ارتقای مهارت‌ دانشجویان در شرایط کنونی کشور امری اجتناب ناپذیر است، ادامه داد: تعریف سواد در دنیای امروز تغییر پیدا کرده و در حال حاضر علاوه بر آموزش و پژوهش، دانشجویان برای حضور موفق در سطح اجتماع باید حتما مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کسب و کار را کسب کنند که این مرکز در جهت پرکردن خلاء فوق تاسیس شده است.

دکتر پیرانی افزود: این مرکز در جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ایجاد شده تا اساتید و دانشجویان در هر مقطعی بتوانند ایده‌های خود را عملی کرده و مشاوره‌های کسب و کار دریافت کنند.

وی با تاکید بر اینکه استراتژی‌های سازمان فنی و حرفه‌ای با مولفه‌های دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم کاملاً منطبق است، گفت: سازمان فنی و حرفه‌ای این مراکز را در سطح کشور با هدف توانمندسازی اساتید و دانشجویان راه‌اندازی می‌کند.

مسئول فنی واحد HSE مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در خاتمه با بیان اینکه دانشجویان می‌توانند در مراکز فنی حرفه‌ای دوره‌های مهارت آموزی خود را طی کنند، اظهار کرد: دانشجویان و فارغ‌التحصیلان می‌توانند با توجه به نیاز جامعه، رشته‌های تحصیلی موجود و دوره‌های فنی حرفه‌ای، پتانسیل و تجربیات خود را افزایش دهند.

گفتنی است؛ این مرکز با حضور هیات رییسه جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر جواد روانبخش رئیس اداره آموزش و پژوهش فنی و حرفه‌ای استان تهران و دکتر رحمان قلاوند معاون آموزش، پژوهش و برنامه‌ریزی فنی و حرفه‌ای استان تهران افتتاح شد.
 


کد مطلب: 49243

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49243/افتتاح-مرکز-مدیریت-مهارت-آموزی-مشاوره-شغلی-جهاد-دانشگاهی-علوم-پزشکی-بهشتی

میگنا
  https://www.migna.ir