کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح رایگان ویزیت خانگی برای بیماران روانی

خبرگزاری صداوسیما- مرکز خراسان رضوی , 26 دی 1398 ساعت 8:30

برای بیماران روانی که نیاز به خدمات مستمر درمانی دارند، تیم درمانی برای معاینه، تحویل دارو و اقدامات مددکاری از بیمارستان روانپزشکی ابن سینا به منزل بیمار اعزام می‌شود.


میگنا: مدیر بیمارستان روانپزشکی ابن سینا از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: اعزام تیم پزشکی به منازل بیماران روان به صورت هفتگی انجام می شود و بیمارانی که مشمول دریافت این خدمت هستند، توسط پزشکان مورد ارزیابی مستمر قرار می گیرند.

دکتر مهری با بیان اینکه برای ویزیت خانگی بیماران، رضایت خانواده و نشانی دقیق منزل برای اعزام تیم درمانی ضروری است بیان کرد: َروانشناس، مددکار و پرستار، اعضای تیم ویزیت خانگی را تشکیل می دهند که هر کدام مسوولیت ویژه ای دارند.

مدیر آموزشی پژوهشی و درمانی ابن سینا با بیان اینکه ویزیت خانگی با هماهنگی قبلی و به صورت مستمر در یک سال انجام می شود، عنوان کرد: در دوره اول هر دو هفته یکبار و به مرور با توجه به شرایط بیمار، زمان معاینات تغییر می کند.

دکتر مهری با اشاره به اینکه مددکاری و بازتوانی برای برگشت بیمار به جامعه از دیگر اقدامات این تیم درمانی است گفت: پرستار تیم نیز نحوه مصرف داروها و بررسی علائم حیاتی بیمار را به خانواده آموزش می دهد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ارائه خدمات درمانی در منزل قدمت طولانی دارد، بیماران زیادی از این خدمات استفاده کرده اند که این آمار در شش ماه نخست سال جاری برای 45بیمار و در سه ماه فصل پاییز نیز برای 23بیمار است.


 


کد مطلب: 49409

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49409/اجرای-طرح-رایگان-ویزیت-خانگی-بیماران-روانی

میگنا
  https://www.migna.ir