کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برخی پزشکان درامور روان شناسی دخالت می کنند

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 24 بهمن 1398 ساعت 21:18

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور می گوید: برخی پزشکان علاوه بر دخالت درامور روان شناسی سعی دارند در شغل روانپزشکی نیز دخالت کرده و با درمان دارویی بیماران روانی خود را معالجه کنند.


میگنا: دکتر محمد حاتمی گفت: شغل روانپزشکی یکی از پرمخاطره‌ترین رشته‌های پزشکی محسوب می‌شود، حرفه‌ای که بدون تجربه روانشناسی، برطرف کردن مسائل و درمان افراد مراجعه کننده ناممکن است، به طوریکه می‌تواند افراد مراجعه کننده را با مشکلاتی رو به رو سازد.

او بیان کرد: برخی پزشکان علاوه بر دخالت درامور روان شناسی سعی دارند در شغل روانپزشکی نیز دخالت کرده و با درمان دارویی بیماران خود را معالجه کنند.

حاتمی متذکر شد: روانشناسان سایر کشور‌ها از امتیازات بالایی برخوردارند، به طورکلی آن‌ها طی درمان خود برخی دوره‌ها را با نام "دوره دارویی روانشناسی " گذرانده تا آن‌ها علاوه بر دوره روان درمانی، به افرادیکه نیازمند درمان دارویی هستند دارو تجویز کنند، اما متاسفانه چنین اتفاقی درایران رخ نداده و هیچ یک از روان شناسان حق تجویز دارو را ندارند، لذا این امر بر دوش روانپزشکان افتاده تا باری از دوش مراجعه کنندگان بردارند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور افزود: طی چند سال گذشته لایحه‌ای تحت عنوان کاهش اختلالات روانی به مجلس شورای اسلامی ارسال شد، اما بر اساس برخی مشکلات این لایحه در دستور اقدام قرار نگرفت و از جانب دولت هیچ گونه حمایتی نشد، لذا سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور در این راستا تلاش کرد تا این موضوع مجدد در دتسور کار دولت قرار گیرد تا در مشکلات و اختلالات روانی در کشور کاهش یابد. البته لازم بذکر است؛ تنها افرادی که دچار بیماری‌های توهم و هذیان هستند از طریق دولت حمایت می‌شوند که آمار این افراد ۱ درصد از ۱۰ درصد بیماران هستند.


کد مطلب: 49700

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49700/برخی-پزشکان-درامور-روان-شناسی-دخالت-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir