کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دعوت از همه روانشناسان و مشاوران كشور براي مديريت استرس ناشي از كرونا

10 اسفند 1398 ساعت 12:19

رئيس سازمان نظام روانشناسي طي پيامي از تمام روان‌شناسان و مشاوران كشور دعوت كرد براي مقابله با ابعاد رواني بحران كرونا با آموزش و ارائه راهكارهاي علمي به ياري مردم بشتابند.


ميگنا: در متن پيام دكتر محمد حاتمي خطاب به روانشناسان و مشاوران ايران آمده است:
اکنون که مردم عزیز کشورمان در اثر شیوع ویروس کرونا دچار ترس، استرس، اضطراب و نا ایمنی روانی شده‌اند؛ ضرورت دارد، روان‌شناسان و مشاوران از طریق فضاهای مجازی جهت آرام‌سازی و مدیریت استرس، اقدامات مقتضی را انجام دهند.

بدینوسیله تشکر خود و سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره از تمام همکارانی که از لحظه انتشار خبر شیوع این ویروس از طرق مختلف از جمله مصاحبه و نگارش تکنیک‌های مقابله با استرس و اضطراب در فضاهای مجازی به یاری مردم شتافتند، اعلام نمایم. سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره به عنوان مرجع تخصصی روان‌شناسی و مشاوره کشور در هفته گذشته با تشکیل "کمیته مقابله با بحران کرونا" در سازمان مرکزی در مرحله اول طی اعلامیه‌ای از تمام روان‌شناسان و مشاوران درخواست نمود،اقدامات عملی خود را از طریق فضاهای مجازی انجام دهند و کمیته لیست 96 نفر از اعضاء کمیسیون‌ها رابه صدا و سیما جهت کمک به شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی برای ارائه تکنیک‌ها و شیوه‌های مقابله با استرس و اضطراب ارسال نمود.

در ادامه سازمان طی نامه‌ای به دکتر نمکی وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان رئیس ستاد ملی مقابله با بحران آمادگی 30 هزار عضو رسمی این سازمان را جهت پیشگیری از اضطراب و استرس موجود و همکاری جهت مدیریت وضع موجود و ارتقاء سلامت‌روان شهروندان اعلام گردید (متن نامه پیوست است). سازمان در جلسه ستاد مقابله با بحران شهرداری تهران شرکت و آمادگی اعضاء سازمان جهت پاسخگویی به سؤالات مردم از طریق سامانه "137" و همچنین تدوین بسته‌های آموزشی و تبلیغات شهری با پیام‌های هدفمند اعلام نمود.

اکنون کمیته مقابله با بحران با تشکیل گروه تولید محتوا در حال تدوین بسته‌های آموزشی جهت مقابله با استرس و اضطراب می‌باشد.

به اطلاع می‌رساناز امروز شنبه سازمان نظام با تشکیل گروه واتس‌آپ با نام پیام روان‌شناسان و مشاوران پیام و گفته‌های شما را جهت ارائه راهکارها و راه‌حل‌های "مقابله" با "استرس و اضطراب کرونا" همچنین استفاده از اوقات ایجاد شده در منزل جهت کارهای مشارکتی خانوادگی و چگونگی کاهش استرس کودکان ونوجوانان در شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به مشارکت همگان می‌گذارد؛ تا ضمن استفاده مردم از شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های تصویری و نوشتاری از دانش شما جهت مدیریت وضعیت موجود استفاده نمایند.

از شوراهای استانی می‌خواهم با تشکیل هسته های مردمی با مشارکت روانشناسان و مشاوران یک گروه واتس‌آپ استانی ضمن اینکه از پیام گروه واتس‌آپ مرکزی استفاده و نیز همکاری می‌نمایند، به طور خاص برای استان با توجه به وضعیت روانی منطقه از مشارکت تمام اعضاء در پخش پیام‌های آنان استفاده شود.

به امید شکست این ویروس مرموز و پر التهاب؛ توفیق همه شما را از خداوند منان خواهانم.


کد مطلب: 49844

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/49844/دعوت-همه-روانشناسان-مشاوران-كشور-براي-مديريت-استرس-ناشي-كرونا

میگنا
  https://www.migna.ir