کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مصرف الکل باعث افزایش خشونت در بین مردم می‌شود

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 27 فروردين 1399 ساعت 19:45

سازمان جهانی بهداشت همزمان با شیوع کرونا درباره مصرف الکل هشدار داد.


میگنا: سازمان جهانی بهداشت در بیانیه‌ای گفت: سالانه بیش از ۳ میلیون نفر در اثر الکل جان خود را از دست می‌دهند، در دوران همه‌گیری ویروس کرونا مصرف الکل می‌تواند باعث آسیب‌پذیری بدن و افزایش رفتار‌های پرخطر و خشونت بین مردم شود و سلامت روان را مختل کند.

کارینا فریرا بورجس مدیر برنامه الکل و مواد مخدر غیرقانونی وزارت جهانی بهداشت اروپا، گفت: در طول بیماری همه گیر کووید_۱۹ باید واقعاً از خود بپرسیم که چه خطراتی در حین ترک افراد سلامت دیگر افراد در خانه را تهدید می‌کند، این موضوع علاوه بر به خطر انداختن سلامت افراد خانه، بر رفتار آن‌ها اثر می‌گذارد.

سازمان جهانی بهداشت ادامه داد: ترس و انتشار اطلاعات نادرست این باور را در افراد بوجود آورده که مصرف الکل می‌تواند در از بین رفتن ویروس کرونا تأثیرگذار باشد، در حالی اینگونه نیست، مصرف هر شکل از الکل سلامتی را به خطر می‌اندازد و مصرف اتیل الکل با استحکام بالا (اتانول) بویژه اگر با متانول هم ترکیب شده باشد، می‌تواند پیامد‌های جدی برای سلامتی افراد داشته باشد و حتی منجر به مرگ آن‌ها شود.

این نهاد وابسته به سازمان ملل از دولت‌ها به ویژه دولت‌هایی مثل اروپا خواست که دسترسی به الکل را محدود کنند و از هرگونه مقررات آسان در رابطه با مصرف الکل جلوگیری کنند.


کد مطلب: 50191

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50191/مصرف-الکل-باعث-افزایش-خشونت-بین-مردم-می-شود

میگنا
  https://www.migna.ir