کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک تحصیل‌کرده روانشناسی تشریح کرد:

چگونه "خودتنظیمی درمانی" خود را برای مقابله با کرونا فعال کنیم؟

خبرگزاری ایسنا , 2 ارديبهشت 1399 ساعت 1:05

یک تحصیل‌کرده روانشناسی بر ضرورت مدیریت استرس پرسنل بهداشتی و درمانی در مواجهه با کووید19 تاکید کرد و گفت: این نگرش‌های مثبت ما به محیط و پیرامون است که می‌تواند به زندگی و چیستی ما معنا دهد.


میگنا: صادق شاملو با اشاره به نظریات ویکتور فرانکل از روانشناسان برجسته و مولف کتاب انسان در جستجوی معنا اظهار کرد: براساس نظرات فرانکل، فردی که چرایی هستی‌اش را می‌داند می‌تواند با هر چگونگی کنار بیاید.

انسانی که زندگی‌اش دارای معنا است دچار "خودتنظیمی درمانی" می‌شود
انسانی که از "خود تنظیمی درمانی" بهره‌مند می‌شود می‌تواند انرژی روانی‌اش را حفظ کند و فردی که انرژی روانی‌اش را حفظ می‌کند" احساس رضایت" بیشتری کرده و در زندگی "عملکرد"بهتری داشته و در نتیجه برای خود و جامعه‌اش مفیدتر خواهد بود.

روانشناس مرکز خدمات جامع سلامت سیدالشهدا دامغان از جامعه پزشکان و پرستاران به عنوان جامعه‌ای بزرگ نام برد و گفت: خدمات این جامعه در این برهه از تاریخ برای آیندگان و در تاریخ ثبت خواهد شد و در آینده از آنها به عنوان الگوهایی موفق برای جامعه یاد خواهد شد.

جهان امروز در شرایط بحرانی قرار دارد، همواره کار در شرایط بحرانی به مراتب سخت‌تر است چرا که پزشکان و پرستاران و کادر درمانی علاوه بر فشار جسمی سخت در این شرایط با فشارهای روانی هم مواجه‌اند. به طور مثال دیدن رنج دیگران و از جمله بیماران و یا نگرانی از مبتلا شدن خود و از طریق آن مبتا شدن خانواده در این شرایط کار را برای کادر درمانی سخت‌تر می‌کند.

در این شرایط نگرش ما به محیط و پیرامون ما می‌تواند یاری‌گر ما باشد، برخی معتقدند که ما همانگونه که فکر می‌کنیم زندگی می‌کنیم و به نوعی انسان را محصول اندیشه‌هایش می‌دانند.

زندگی ما را اندیشه‌های ما می‌سازد
این نگاه و نگرش‌های مثبت ما است که به زیست‌مان معنا می‌دهد و از همین رو است که در روانشناسی از "معنا درمانی" سخن گفته می‌شود.
معنا درمانی به فرد کمک می‌کند که در شرایط سخت بر رنج‌های خود غلبه کند، در این شرایط سخت اگر فرد از معنا تهی باشد قادر به زندگی و خدمت در این شرایط سخت نیست و از همین رو است که" فرانکل" در نظریه‌اش معتقد است که افرادی که به چرایی هستی خود واقف‌اند می‌توانند با هر چگونگی کنار آمده و بر آن غلبه کنند.

انسانی که زندگی‌اش دارای معنا است در این شرایط دچار خودتنظیمی درمانی می‌شود و فردی که از خودتنظیمی درمانی بهره‌مند شود توان و انرژی روانی‌اش را حفظ کرده و از همین رو احساس رضایت کرده و عملکرد به مراتب بهتری در این شرایط دارد.

 


کد مطلب: 50246

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50246/چگونه-خودتنظیمی-درمانی-خود-مقابله-کرونا-فعال-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir