کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با بازی درمانی به اختلالات کودک پی ببرید

بازی، زبان بین‌المللی کودکان

خبرگزاری باشگاه خبرنگاران , 4 ارديبهشت 1399 ساعت 19:36

کارشناس ارشد روانشناسی گفت: بازی زبان بین المللی کودکان است که از طریق آن می‌توان کودک را شناخت و به مشکلات و اختلالات او پی برد.


منا میثمی کارشناس ارشد روانشناسی و درمانگر کودک، بازی و سرگرمی را یکی از فعالیت‌های لذت بخش برای همه انسان‌ها عنوان کرد و گفت: بازی، زبان بین المللی کودکان است و در رشد همه جانبه آنها نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا کودک از طریق بازی، محیط اطراف و توانایی‌های خود را می‌شناسد.
 
او بازی را یکی از محرک‌های مغز دانست و افزود: در واقع با بازی کردن حس‌های کودک تحریک شده و سبب اجتماعی شدن و تقویت زبان او می‌شود، ضمن اینکه شکست و پیروزی را آموزش می‌بیند و تعاملات و ارتباطات اجتماعی نیز تقویت خواهد شد.

بازی درمانی راهی برای شناخت اختلالات کودک
میثمی اظهار داشت: امروزه بازی درمانی یک روش درمانی نسبتاً جدید است، زیرا به خوبی می‌توان کودک را شناخت و نسبت به مشکلات و اختلالات او آگاهی پیدا کرد، ضمن اینکه بازی برای کودکان باید هدفمند باشد، بنابراین با انتخاب بازی مناسب، می‌توان مهارت‌های زندگی را به کودکان آموزش داد.

کارشناس ارشد روانشناسی و درمانگر کودک تاکید کرد: از همان دوران کودکی باید قبول کردن شکست و جنبه برد و باخت را به او آموزش داد، چرا که زندگی پر از چالش و مسابقه است و در حین بازی کودکان می‌آموزند که چگونه برنده و بازنده خوبی در میدان زندگی باشند.


کد مطلب: 50274

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50274/بازی-زبان-بین-المللی-کودکان

میگنا
  https://www.migna.ir