کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اهم فعالیتهای شوراهای استانی سازمان نظام روان شناسی در مبارزه با کرونا

29 ارديبهشت 1399 ساعت 8:57

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، شوراهای استانی سازمان مجموعه فعالیت های خود در ایام شیوع کرونا را در قالب گزارشی به سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور ارائه نمودند که اهم فعالیت های شوراهای استانی به شرح زیر می باشد:


1. تشکیل کمیته مقابله با استرس و اضطراب بحران کرونا در شوراهای استانی.
2. تهیه لیستی از روان شناسان و مشاوران داوطلب جهت ملحق شدن به سامانه 4030 معرفی شده توسط سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور به منظور پاسخگویی به سوالات مردم پیرامون استرس و اضطراب کرونا.
3. ارایه خدمات روانشناختی و مشاوره آنلاین و رایگان در مورد جنبه های مختلف ویروس کرونا از جمله رعایت بهداشت فردی، آموزش شیوه های کنترل تنفسی و عضلانی، آموزش تن آرامی، کنترل استرس و اضطراب، مقابله با خودبیمارانگاری و علایم وسواس.
4. معرفی همکاران روان شناس و مشاور به شبکه های تلویزیونی و رادیویی استانها جهت تبیین و تشریح شیوه ها و راهکارهای مقابله با استرس و اضطراب کرونا.
5. حضور در رسانه های تصویری، نوشتاری و مجازی و ارائه راهکارهایی جهت کنترل استرس و سبک زندگی در شرایط کرونایی.
6. همکاری با سازمانها به خصوص وزارت بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی استان ها و مراکز خدمات روانشناختی و مشاوره جهت ارایه مشاوره رایگان به بیماران، خانواده ها و کادر درمانی بیمارستان ها جهت ارایه راهکارهای کنترل استرس و اضطراب کرونایی.
7. تشکیل کمپین ها و گروه هایی تحت عنوان کمپین آموزش مقابله با کرونا و گروه پویش جهت ارایه راهنمایی در رابطه با پیامدهای روانی اجتماعی انتشار گسترده ویروس کرونا.
8. تدوین و مدیریت بسته های آموزشی تحت عنوان تاب آوری در مقابله با کرونا، خود مراقبتی و دیگر مراقبتی، کاهش استرس و اضطراب، وسواس، تاب آوری خانواده، تقویت رابطه زوجین، آموزش والدین، مهارتهای ماندن در خانه، ارتقاءسلامت روان خانواده.
9. راه اندازی گروههای پیام رسان مجازی و تولید محتوای مرتبط با حوزه روانشناختی به منظور کاهش اضطراب ،استرس، نگرانی و وسواس کرونا.
10. برگزاری جلسات اینستاگرامی زنده و ارائه راهکارهای کنترل استرس و سبک زندگی در شرایط کرونایی.
11. راه اندازی کارگروههای تولید محتوا از جمله تالیف، ترجمه، تحقیق و گردآوری در زمینه مداخله روانی در مقابله با کرونا و ایام پسا کرونا.
12. تولید محتوای نشر تراکت و پیامهای تصویری و شنیداری در جهت اطلاع رسانی و پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و کاهش اضطراب و استرس آن.


کد مطلب: 50534

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50534/اهم-فعالیتهای-شوراهای-استانی-سازمان-نظام-روان-شناسی-مبارزه-کرونا

میگنا
  https://www.migna.ir