کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

به سلامت روانی کارکنان توجه شود

خبرگزاری صدا و سیما , 21 خرداد 1399 ساعت 7:00

در پی همه گیری کرونا باید به سلامت روحی-روانی کارکنان بیشتر توجه شود.


شبکه بی بی سی اعلام کرد: شیوع کرونا باعث شده است شیوه‌های جدیدی در انگلیس اتخاذ شود و از اینرو، صاحبان کسب و کار‌ها باید به سلامت روانی کارکنان خود بیشتر اهمیت دهند.

اکنون برخی از شرکت‌ها تلاش دارند منابع بیشتری را به بهبود سلامت روانی کارکنان خود اختصاص دهند، تا آینده بهتری را برای کارمندانِ خود رقم زنند.

کِیتی سیلور، خبرنگار بخش اقتصادی در گزارشی در این خصوص گفت: بعد از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مردم و کارکنان شرکت‌ها و ادارات ناچار شده اند صرف نظر از این که چه روزی از هفته است، از خانه‌های خود کار کنند(دورکاری) و زمان بیشتری را به انجام امور و وظایف محوله اختصاص بدهند.

دکتر سوزان دیوید روانشناس در دانشگاه هاروارد گفت: دوره کنونی دوره احساسات شدید است. ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که به شدت به دنبال شادی و مثبت اندیشی است. اما اگر واقعیت‌های موجود زندگی و دیدگاه‌های مردم را نادیده بگیریم در آن صورت، دچار مشکل خواهیم شد. نادیده گرفتن احساسات و دیدگاه‌های مردم در شرایط کنونی می‌تواند به تولید و خلاقیت کارکنان ضربه بزند. این یک خطر برای کسب و کار‌های کوچک است و بسیاری از شرکت‌های بزرگ نیز با همین خطر مواجه اند.

آلیستر وِن، کارشناس مسائل محیط کار در سیدنی گفت: یکی از مسائل اساسی این است که به مردم کمک کنیم چگونه با چالش‌های جدید مواجه شوند. باید بدانیم که در این حوزه، یک راهکارِ ثابت برای همه قابل اجرا نخواهد بود.

سوزان دیوید، روانشناس دانشگاه هاروارد معتقد است نادیده گرفتن سلامت روانی افراد در شرایط کنونی یکی از بدترین کار‌هایی است که صاحبان کسب و کار‌ها می‌توانند انجام دهند.

نادیده گرفتن احساسات کارکنان، عواقبی مانند کاهش سطح تعامل و مشارکت افراد در امور سازمانی در پی خواهد داشت.

روانشناسان معتقدند برای گذار از دوره دشوار کنونی باید برخی دستورالعمل‌ها را با قاطعیت اجرا کنیم. ما باید با خودمان مهربان باشیم و پاسخ هایمان را به شرایط مختلف، به خوبی انتخاب کنیم.


کد مطلب: 50722

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/50722/سلامت-روانی-کارکنان-توجه-شود

میگنا
  https://www.migna.ir