کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پذیرش دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی اراک

6 مهر 1390 ساعت 9:22


دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال تحصیلی 91-90 مجاز است تا چهار دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی (Ph.D.by Research) را از طریق دو مرکز تحقیقات پزشکی مولکولی و مرکز تحقیقات سل و عفونی اطفال پذیرش کند. به گزارش «خبرگزاری دانشجو» از اراک، بر اساس موافقت نامه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، دانشگاه علوم پزشکی اراک از سال تحصیلی 91-90 مجاز است تا چهار دانشجوی دکترای تخصصی پژوهشی (Ph.D.by Research) را از طریق دو مرکز تحقیقات پزشکی ملکولی و مرکز تحقیقات سل و عفونی اطفال خود پذیرش کند.
 
این موافقت نامه به دلیل فعالیت های پژوهشی تایید شده دو دانشیار مراکز تحقیقاتی اين دانشگاه در وزارت بهداشت و درمان صادر شده، و براساس آن به ازای هر دانشیار سالانه دو دانشجوی دکترای تخصصی پژوهش جذب خواهد شد.
 
بر پايه این گزارش، تمامی فارغ التحصیلان رشته های کارشناسی ارشد علوم پزشکی و دکترای حرفه ای پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی می توانند متقاضی تحصیل در رشته جدید دکترای تخصصی پژوهشی این دانشگاه باشند.
 
این گزارش حاکی است، دوره دکترای تخصصی پژوهشی گرایش خاص و جدیدی در رشته های پزشکی کشور است که کاملا میدانی و کاربردی مي باشد و تفاوت آن با دکترای تخصصی معمولی در این است که دانشجویان این رشته در یکی از موضوعات خاص پژوهش پزشکی مانند سلول های بنیادین، تولید و ایجاد واکسن های جدید و داروها، شناسایی عوامل بیماری های نوپدید و بازپدید با کار میدانی، تحصیل کرده و فارغ التحصیل می شوند.
 
لازم به ذکر است، داشتن حداقل دو مقاله علمی بین المللی (ISI) نمایه شده در مجلات معتبر جهانی و داشتن سوابق مفید علمی در حوزه پزشکی از شرایط اصلی تحصیل در این رشته است.


کد مطلب: 5091

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/5091/پذیرش-دانشجوی-دکترای-تخصصی-پژوهشی-دانشگاه-علوم-پزشکی-اراک

میگنا
  https://www.migna.ir