کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برونگرایی بهتر است یا درونگرایی؟

خبرگزاری فارس , 13 مرداد 1399 ساعت 12:06

يك روانشناس با بیان اینکه درونگرایی و برونگرایی دو ویژگی شخصیتی است، گفت: هیچ کدام از افراد درون یا برونگرا بر دیگری برتری ندارند.


دكتر مصطفی تبریزی روان شناس درباره ویژگی های افراد درونگرا و برونگرا، اظهار داشت: درباره برون گرایی و درون گرایی چند نظریه مختلف روان شناسی داریم.  یکی از این نظریه ها نظریه صفت است. این نظریه معتقد است به شکل ساختاری و ژنتیکی عده ای از افراد برونگرا و عده ای درونگرا تر هستند.

این روانشناس افزود: درونگرایی مطلق یعنی بیماری؛ یعنی شما به درون خودتان رفته اید و ارتباط خود را با دنیای بیرون قطع کرده اید.

در مقابل، برونگرایی نیز یعنی تماما در بیرون بسر می بریدو درون شما اهمیتی ندارد و برون گرایی مطلق نیز خوب نیست.

تبریزی متذکر شد: اگر این دو را در دو طرف منحنی بینهایت مثبت و بی نهایت منفی قرار دهیم؛ هر چقدر به آن مرکز نزدیک شوید شما متعادل تر می شوید؛ یعنی هم برونگرا و هم درونگرا هستید.

اگر ما نظریه صفت را قبول کنیم که به لحاظ ساختاری عده ای درونگرا و عده ای برونگراتر بوده، هر دو خوب هستند اما درونگرا یک نوع ذائقه هایی دارد و یک نوع زندگی مطلوب را می پسندد و برونگراها نیز یک نوع دیگر؛ در نتیجه نمی توان گفت این بد است و آن خوب.

این روانشناس خاطر نشان کرد: برای نمونه فرد درونگرا را نمی توان برای بازی های اجتماعی مانند فوتبال انتخاب کرد و با این همخوانی ندارد؛ بنابراین افراد، می توانند شغل هایی انتخاب کنند که با ویژگی درون و برونگرایی مطابقت دارد.

تبریزی تصریح کرد: البته هیچ کدام از افراد درون و برونگرا بر دیگری برتری ندارد و هر گروه خواص خود را دارند، اما اگر به هرکدام از دو گروه به مرحله افراط برسند، این تبدیل به بیماری می شود.


کد مطلب: 51096

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51096/برونگرایی-بهتر-یا-درونگرایی

میگنا
  https://www.migna.ir