کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگذشت دکتر قاسم قاضی استاد پیشکسوت روانشناسی و مشاوره

1 شهريور 1399 ساعت 22:36

دکتر قاسم قاضی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و استاد پیشکسوت روانشناسی کشور درگذشت.


این استاد پیشکسوت، مدرک کارشناسی خود را در رشته فلسفه علوم تربیتی دانشگاه تهران در سال 1336دریافت کرد و مدرک کارشناسی ارشد رشته تعلیم و تربیت را در سال 1344 از دانشگاه اگزتر انگلستان کسب کرد و سپس به ايران مراجعه كرد و به دانشگاه تهران انتقال يافت. پس از 3 سال خدمت در دانشكدة روان شناسي و علوم تربيتي براي دريافت درجة دكتري عازم كشور آمريكا شد. پس از 3 سال تحصيل در دانشگاه ايالتي بال، در رشتة روان شناسي مشاوره در سال 1350 به ايران بازگشت.


در پی درگذشت این استاد پیشکسوت، هیأت رئیسه دانشگاه تهران پیام تسلیتی منتشر کرد. در متن این پیام آمده است:

"با نهایت تأسف و تأثر، خبر درگذشت استاد فرهیخته و پیشکسوت دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دکتر قاسم قاضی، دریافت شد. یک عمر تلاش عالمانه و متعهّدانه در عرصه حساس روانشناسی و مشاوره، همراه با پژوهش‌های ارزشمند و کوشش‌های خالصانه در تربیت دانشجویان، یادگارهای ماندگار این استاد فرهیخته در حافظه علمی و دانشگاهی کشور است که تا همیشه زنده خواهد ماند.

هیأت رئیسه دانشگاه تهران، ضمن پاسداشت یک عمر تلاش ارزشمند و پرثمر این استاد فقید، این ضایعه را به خانواده و بازماندگان ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران تسلیت گفته و از درگاه خداوند منّان برای آن استاد فقید، رحمت و غفران واسعه الهی مسئلت می‌نماید."

 
روابط عمومی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور هم در اطلاعیه ای به شرح زیر درگذشت این استاد پیشکسوت را تسلیت گفت:
رحلت استاد فرزانه و پیشکسوت روان شناسی و مشاوره شادروان دکتر قاسم قاضی را خدمت خانواده معظم ایشان و کلیه روان شناسان و مشاوران کشور تسلیت می گوئیم. از درگاه خداوند متعال برای آن استاد گرانقدر علو درجات و خانواده محترم آرزوی صبر داریم.
 
 
نام کتاب: روانشناسی انسان سلطه‌جو نویسنده: اورت شوستروم ترجمه: دکتر قاسم قاضی و ...


کد مطلب: 51216

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51216/درگذشت-دکتر-قاسم-قاضی-استاد-پیشکسوت-روانشناسی-مشاوره

میگنا
  https://www.migna.ir