کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخت‌ترین بحران دوران سالمندی چیست؟

خبرگزاری ایرنا , 16 شهريور 1399 ساعت 22:03

روانشناس بالبنی در بیمارستان شریعتی فسا بیان داشت: تنهایی، سخت‌ترین بحران دوران سالمندی است و این قشر نیازمند برقراری تعاملات اجتماعی است تا از بسیاری خطرات ناشی از گوشه‌گیری همچون افسردگی مصون بماند.


دکتر آمنه مدرکی اضافه کرد: در  این روزهای کرونایی که سالمندان مجبور به ماندن در خانه و دوری از حضور در تجمعات هستند می بایست  وقتی به دیدارشان می رویم ضمن رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از وسایل حفاظتی، احتیاجاتشان را با رعایت تمام شرایط بهداشتی تامین کنیم. 
 
روانشناس بالینی  بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا گفت: سالمندان را باید از شنیدن اخبار و وقایع ناگوار در باره کرونا دور کرد و به آنها مشاوره داد و مهربان بود.

به گفته وی یکی دیگر از خطراتی که افراد سالمند را پس از انزوای طولانی در خانه‌ها تهدید می‌کند، کاهش فعالیت‌های فیزیکی و در نهایت به خطر افتادن سلامت جسمی آنها است.

تشویق سالمندان به داشتن فعالیت فیزیکی روزانه حتی در داخل چهاردیواری خانه، بسیار ضروری است.

سالمندان می بایست فعالیت فیزیکی سرگرم کننده داشته باشند تا تشویق شوند هر روز آن را انجام دهند.

از آنجا که بسیاری از افراد مسن از نظر جسمی در وضعیت مناسبی قرار ندارند اضطراب و افسردگی غیر طبیعی می تواند سیستم ایمنی این افراد را دچار اختلال و آنها را مستعد ابتلا به بیماری های جسمی کند.

حد متعادلی از نگرانی می تواند باعث توجه فرد به رعایت نکات بهداشتی شود اما اگر این نگرانی از حد بگذرد فرد را دچار مشکل می کند.

به گفته روانشناس بالینی بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا، افرادی که پرستاری از سالمندان را بر عهده دارند نیز می بایست با استفاده از ماسک بخصوص در زمان ارائه خدمات به سالمند، شستن مرتب دست‌ها با مواد ضدعفونی‌کننده و پرهیز از مواجهه با سایر افراد و حضور در اجتماعات یا تماس با افراد مبتلا یا محتمل، برای محافظت از سالمند تحت نظر خود در برابر کووید ۱۹ تلاش کنند.

شهرستان فسا در فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
 


کد مطلب: 51287

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/51287/سخت-ترین-بحران-دوران-سالمندی-چیست

میگنا
  https://www.migna.ir