کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد جنگ روانی علیه امنیت مردم در فضای مجازی

27 اسفند 1399 ساعت 11:00

یک کارشناس علوم رفتاری از ایجاد جنگ روانی علیه امنیت مردم در فضای مجازی خبر داد.


دکتر مجید ابهری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: در آستانه سال نو و تغییرات سیاسی در سال جدید، اتاق فکر جنگ نرم برنامه ریزها و اقدامات زیر پوستی تهیه و در حال به اجرا درآوردن آنهاست.

وی افزود: محورهای این برنامه‌ها عبارت اند از ایجاد شایعه گرانی و کمبود اقلام ضروری در بازار و اعزام بعضی از افراد گروه خود به بازار و انجام خریدهای انبوه و گسترش شایعه کمبود کالا در سال جدید و همچنین خرید و انبار کردن اقلام ضروری مردم در جهت ایجاد کمبودهای مصنوعی قحطی فکری در جامعه.

این آسیب شناس اجتماعی تاکید کرد: با گسترش فضای مجازی و ورود این افراد به این فضا، ایجاد جنگ روانی برعلیه امنیت مردم و همچنین توسعه و پخش اخبار دروغ مبنی بر کشتار مرزنشینان در شکل‌های مختلف کولبری و سوخت بری از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

ابهری ادامه داد: ایجاد فضای بدبینی و ناامیدی نسبت به دلسرد کردن مردم از انتخابات آتی و گسترش اعلامیه‌های ضد انقلاب از خارج از کشور مبنی بر دعوت مردم به عدم شرکت در انتخابات و همچنین ایجاد فضای ترس و دلهره نسبت به آینده محور دیگر این برنامه هاست.

وی اظهار داشت: بنابراین کمبودهای موقت و مصنوعی ساخته و پرداخته شبکه‌های آشکار و نهان مافیای بین المللی بوده و نباید موجب دلسردی ما شود.


کد مطلب: 52711

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/52711/ایجاد-جنگ-روانی-علیه-امنیت-مردم-فضای-مجازی

میگنا
  https://www.migna.ir