کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیائید ذهن خود را خلوت کنیم!

آفرینش , 28 تير 1400 ساعت 15:02

یک ذهن خیلی شلوغ نمی‌تواند عملکرد خیلی بالایی داشته باشد. احتمالا شما هم با افرادی برخورد داشتید که فوق‌العاده افراد خلاق و باهوشی هستند، اما در زندگی‌شان هنوز دستاورد چشمگیری ندارند و یا این‌که با گذشت سال‌ها هنوز موفق نشده‌اند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.


یک ذهن خیلی شلوغ نمی‌تواند عملکرد خیلی بالایی داشته باشد. احتمالا شما هم با افرادی برخورد داشتید که فوق‌العاده افراد خلاق و باهوشی هستند، اما در زندگی‌شان هنوز دستاورد چشمگیری ندارند و یا این‌که با گذشت سال‌ها هنوز موفق نشده‌اند کار مورد علاقه خود را پیدا کنند.

تمرکز فکری نقش بسیار زیادی بر نتایج و دستاوردهایی که در زندگی کسب می‌کنیم، دارند.اگر هنگام انجام هرکاری عادت کنیم که ذهن خود را فقط برآن موضوع متمرکز کنیم، عملکرد بسیار بالایی خواهیم داشت. زمانی‌که فعالیتی را شروع می‌کنید، نباید به ذهن خود اجازه دهید تا درمورد موضوعات دیگر فکر کند.

رویاپردازی در هنگام انجام فعالیت‌های مهم را کنار بگذاریدو به خود یادآوری کنید که تمرکز ذهن نباید منحرف شود و فقط باید بر فعالیت کنونی تمرکز کند.معمولا زمانی‌که مشغول انجام کاری می‌شوید ذهن‌تان دائما به فکر کارهای دیگر می‌افتد، بهترین کار دراین حالت این است که آن کارها را در جایییادداشت کنید و به فعالیت اصلی خود بپردازید.


 خالی کردن ذهن و تمرکز
- موارد منفی را به آغوش بکشید:در زندگی هرفردی میلیون‌ها مورد وجود دارد که می‌تواند در مسیر اشتباه قرار گیرد و تجربه منفی برای او ایجاد نماید. اگر نتوانید موارد منفی که در زندگی اتفاق می‌افتد را در آغوش بکشید در چنین شرایطی نارضایتی زیادی خواهید داشت. به‌خاطر داشته باشید که این اتفاقات منفی نیز جزئی از زندگی شما هستند و باید آن‌ها را بپذیرید.

این رویدادها نمی‌تواند شما را از رسیدن به اهداف‌تان باز دارد. هیچ اتفاق منفی در زندگی شما وجود ندارد. این تنها طرز فکر شماست که این رویدادها را به‌عنوان رویدادهای منفی برچسب گذاری می‌کند. زمانی‌که می‌خواهید افکاری را برچسب‌گذاری کنید از زبان متفاوتی استفاده نمایید. در این شرایط متوجه خواهید شد که تجربیات شما کاملا عوض می‌شود.

- دیگران را دنبال نکنید: ممکن است اعتماد به‎نفس خود را از دست بدهید و بخواهید از دیگران تبعیت کنید. سعی کنید از دنبال کردن دیگران اجتناب کنید و خود رهبر و پیشرو باشید. ذهن خود را با ایده‌هایی پر کنید که ارزشمند است. دانش زیادی کسب کنید و بهتر از سایر افراد عمل نمایید. سعی کنید خودتان فکر کرده و از افکار و عقاید خود استفاده کنید. به‌جای این‌که از ایده‌های دیگران کپی کنید کنترل را در دست بگیرید و تصمیمات خود را اتخاذ نمایید.

- طرز فکر کمیابی و کمبود را کنار بگذارید: همه ما فکر می‌کنیم برای شادبودن در زندگی به موارد زیادی نیاز داریم. این موضوع صحیح نیست. در واقع همه انسان‌ها برای رسیدن به خوشحالی به موارد اندکی نیاز دارند. در اطراف ما انسان‌هایی زندگی می‌کنند که در زندگی خود امکانات زیادی ندارند اما بازهم شاد هستند و این شادی را به دیگران نیز منتقل می‌کنند.

به‌خاطر داشته باشید که روی کره خاکی منابع کافی برای همه افراد وجود دارد و شما ارزش کافی برای به‌دست آوردن‌ آن‌را دارید. پس می‌توانید این منابع را به خدمت بگیرید و از آن برای ساختن زندگی شادتر استفاده کنید. هر زمانی که احساس کردید طرز فکر شما به سمت کمبود و کمیابی می‌رود، ذهن خود را خالی کنید و سعی کنید به نکات مثبت زندگی بیندیشید.چیزی را در زندگی پیدا کنید که می‌توانید به دیگران بدهید. این‌کار به شما کمک می‌کند احساس کمبود نداشته  باشید.

-اگر همیشه به دنبال کاری بودید، آن را انجام دهید: زمانی‌که قصد انجام کاری را دارید ذهن شما 101 دلیل منطقی برای‌تان می‌آورد که نشان ب‌دهد شما قادر به انجام آن نیستید. اگر بهانه‌های موجود را کنار بگذارید می‌توانید روشی برای دستیابی به اهداف خود پیدا کنید. با خود عهد ببندید کاری که دوست دارید را انجام خواهید داد و دیگر منتظر زمان مناسب نباشید. زمان مناسب برای انجام کار تنها در ذهن شما وجود دارد. پس آن‌را کنار بگذارید و همین امروز دست به‌کار شوید.

امروز بهترین زمان برای آغاز کارهایی است که همیشه دوست داشتید آن را انجام دهید. چیزی که باعث می‌شود به موفقیت نرسید افکاری است که در ذهن خود می‌پرورانید. اجازه ندهید افکار منفی مانع دستیابی به اهداف شود. با آن‌ها بجنگید و راه خود را پیدا کنید.
 


کد مطلب: 54065

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54065/بیائید-ذهن-خود-خلوت-کنیم

میگنا
  https://www.migna.ir