کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

افزایش مشکلات روانی و خودکشی با شدت آلودگی هوا

روزنامه جام جم , 10 شهريور 1400 ساعت 23:58

قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا با افزایش شدید بیماری های روانی مرتبط است.


به گزارش گاردین، تحقیقی جامع و مدت دار شامل هزاران نفر داوطلب در بریتانیا نشان داد شهرهایی که در آنها آلودگی هوا شدید است دارای بیشترین تعداد بیماران اعصاب و روان نیز هستند. محققان می گویند این یافته ها به احتمال زیاد در بیشتر شهرهای کشورهای توسعه یافته صدق می کند.

این مطالعه از دفعات بستری شدن در بیمارستان یا مراجعه به پزشکان به عنوان معیار شدت استفاده کرد. محققان محاسبه کردند که کاهش اندک یک آلاینده به تنهایی می تواند بیماری را کاهش داده و ده ها میلیون نفر را از ابتلا به بیماری های اعصاب و روان بیرون بکشد.

همچنین تحقیقات اخیر نشان داده است که افزایش ناچیز آلودگی هوا با افزایش قابل توجه افسردگی و اضطراب مرتبط است. همچنین هوای کثیف را با افزایش خودکشی ها مرتبط کرده و نشان می دهد که بزرگ شدن در مکان های آلوده خطر اختلالات روانی را افزایش می دهد.

تحقیقات دیگر نشان داده است که آلودگی هوا باعث کاهش شدید هوش می شود و با زوال عقل مرتبط است. یک بررسی جهانی در سال 2019 به این نتیجه رسید که آلودگی هوا ممکن است به تمام اعضای بدن انسان آسیب برساند.

نتایج این مطالعه جدید که در مجله British Psychiatry منتشر شد بروز بیماری های روانی را یکی از ده ها اثر منفی آلودگی هوا توصیف کرده است.

بانک جهانی تخمین زده است که آلودگی هوا سالانه 5 میلیارد دلار برای اقتصاد جهانی هزینه دارد اما این مبلغ فقط شامل آسیب های وارد شده به قلب و ریه ها می شود.

یک مطالعه جدید جداگانه نشان داده است که حملات قلبی با افزایش سطح آلودگی هوا افزایش می یابد. این مطالعه در کنگره انجمن قلب اروپا در سال 2021 ارائه شد.


کد مطلب: 54762

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54762/افزایش-مشکلات-روانی-خودکشی-شدت-آلودگی-هوا

میگنا
  https://www.migna.ir