کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایجاد اتاق شیشه ای حمایت از روانشناسان و مشاوران دانشگاهی

13 شهريور 1400 ساعت 14:43

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم از قطب بندی مراکز مشاوره دانشگاهی و ایجاد اتاق شیشه ای ویژه حمایت از روانشناسان و مشاوران دانشگاه ها خبر داد.


به گزارش میگنا دکتر مجید صفاری نیا در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به راه اندازی مشاوره شغلی ویژه دانشجویان گفت: یک رویکرد جدیدی که مشغول کار بر روی آن هستیم بحث مشاوره شغلی دانشجویان است.

وی ادامه داد: هدف از راه اندازی مشاوره‌های شغلی این است که دانشجویان را برای انتخاب شغل آینده راهنمایی کنیم به ویژه دانشجویانی که تازه وارد دانشگاه می‌شوند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: در حال حاضر مشغول قطب بندی مراکز مشاوره دانشگاه‌ها هستیم به عنوان مثال مرکز مشاوره دانشگاه اصفهان و دانشگاه علامه طباطبایی تبحر ویژه ای در مشاوره شغلی دارند و به عنوان قطب مشاوره شغلی، تمام مراکز مشاوره را حمایت می‌کنند.

وی افزود: همچنین در دانشگاه شیراز، در حال ایجاد یک اتاق شیشه‌ای تحت عنوان «اتاق شیشه‌ای حمایت از روانشناسان و مشاوران دانشگاه ها» هستیم که این اتاق شیشه‌ای از تعدادی روانشناسان پیشکسوت و روانپزشکان متبحر تشکیل شده است که به روانشناسان و مشاوران دانشگاهی که خود دچار فرسایش شغلی شده‌اند خدمات ارائه می‌کند.

سرپرست دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم افزود: یا مثلاً مرکز مشاوره دانشگاه تهران، مرکز سواد سلامت کشوری است که وبینارهای کشوری را این مرکز اجرا می‌کند، همچنین مرکز مشاوره دانشگاه گیلان، مرکز خدمات به جوانان، ورزش و کار است و در این حوزه خدمات ارائه می‌کند و یا مرکز دانشگاه کرمانشاه مرکز ترک سیگار و دخانیات است.

وی ادامه داد: بر اساس سیاست‌های ما هر مرکز مشاوره دانشگاهی قطب یک فعالیت است که بر روی حوزه سواد سلامت آن کار می‌کنند. اگر می‌گوئیم دانشگاه اصفهان و علامه طباطبایی قطب مشاوره شغلی هستند این دو مرکز بر روی سواد سلامت مشاوره شغلی و ایجاد بروشورهای آن کار می‌کنند و همچنین کارگاه‌های تخصصی و مشاوره‌ای در این حوزه را این دو مرکز انجام داده و به دانشجویان کل کشور در این حوزه خدمات ارائه می‌کنند.

صفاری نیا افزود: همچنین آموزش‌های لازم را به روانشناسان و مشاورانی که باید در حوزه شغلی فعالیت کنند ارائه می‌دهند در حال حاضر تقسیم وظایف به تناسب قدرت و امکاناتی که مراکز مشاوره دارند صورت گرفته ست که جای تشکر دارد.

وی ادامه داد: به نظر من ما در حوزه مشاوره و روانشناسی و بهداشت و درمان واقعاً از گذشته تا کنون بهترین عملکرد را داشتیم.
 
 


کد مطلب: 54807

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/54807/ایجاد-اتاق-شیشه-حمایت-روانشناسان-مشاوران-دانشگاهی

میگنا
  https://www.migna.ir