کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دکتر بهجت السادات شهرتاش :

بی‌تقوایی یکی از عوامل اصلی طلاق است

رادیو گفتگو , 7 آذر 1400 ساعت 10:57


بی‌تقوایی یکی از عوامل اصلی طلاق است
یک جامعه شناس در رادیو گفت وگو درمورد علت افزایش طلاق در جامعه با بیان اینکه ما از مراتب تقوا دور شدیم گفت: هر کسی باید سهم تقصیر و غفلت خود را در این زمینه بپذیرد.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت وگو، دکتر بهجت السادات شهرتاش جامعه شناس، دکترای مطالعات زنان، استاد دانشگاه و محقق حوزه خانواده با برنامه «ریحانه» درمورد عوامل افزایش طلاق در جامعه گفتگو کرد.

شهرتاش با بیان اینکه بهره مندی افراد از منابع دینی و قرآن و عترت به سطح توانمندی و قابلیت‌های آنها برمی گردد گفت: خانواده‌ها از جهت آشنایی و الگوبرداری از معارف دینی در مراتب مختلفی قرار گرفتند که حد اعلای آن اهل بیت هستند و اگر آن را سرلوحه زندگی قرار دهیم قطعاً مسیر را گم نخواهیم کرد.

وی به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد اهمیت خانواده اشاره و بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: « همیشه در خانواده گفته می‌شود نقش زن و دلیلش هم واضح است چون زن در خانواده عنصر محوری است اما اینطور هم نیست که مرد در خانواده نقش و وظیفه و مسئولیتی نداشته باشد. مردهای بی خیال، مردهای بی عاطفه، مردهای عیاش و قدرنشناس به محیط خانواده لطمه می‌زنند. مرد باید قدردان باشد و حتما بر روی کارهای زنان خانه داری باید ارزشگذاری ویژه‌ای انجام شود. »

این جامعه شناس ضمن اذعان به اینکه ما از گفتمان زن در بیانات امام راحل (ره) و رهبر انقلاب فاصله گرفتیم همچنین به فرمایشات حضرت امام (ره) نیز اشاره و بیان کرد: امام خمینی (ره) می‌فرمایند «ما باید از سیره حضرت فاطمه سلام الله علیها و خاندان اهل بیت (ع) سرمشق بگیریم؛ بانوان‌مان از بانوانشان و مردان‌مان هم از مردانشان و بلکه همه از همه آنها. »

شهرتاش با بیان اینکه ما از مراتب تقوا دور شدیم و غفلت‌های ما در این زمینه در حال تثبیت شدن است گفت: هر کسی باید سهم تقصیر و غفلت خود را در این زمینه بپذیرد و سهم مسئولیت خود را در قبال تغییر این وضعیت موجود قبول و اصلاح کند.

این استاد دانشگاه و محقق حوزه خانواده تأکید کرد: دولت از طریق تنظیم قوانین درست و رسانه با تبلیغ و صحیح و خانواده‌ها با آموزش و هر کسی به نوبه خود باید در اصلاح سبک زندگی و کاهش طلاق اقدام و تلاش کند.


کد مطلب: 56183

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/56183/بی-تقوایی-یکی-عوامل-اصلی-طلاق

میگنا
  https://www.migna.ir