کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کتاب هفت مهارت زندگی منتشر شد

26 دی 1400 ساعت 23:00

مریم فرجی از مترجمین کتاب هفت مهارت زندگی با رویکرد متمرکز بر راه حل به میگنا گفت : این کتاب به همت انتشارات اوستای پارسیان در 90 صفحه و با قیمت 30000 تومان منتشر و روانه بازار کتاب شده است


بن فورمن(  Ben Furman ) روان پزشک و مربی بنام و مشهور بین المللی در حوزه درمان و مربیگری مبتنی بر راه‌حل محور است.
او بیش از 30 سال به همراه همکار و دوست خود، تاپانی آهولا،روان‌شناس اجتماعی کار کرده است تا متخصصان و مردم را در زمینه مزایای روان شناسی مبتنی بر راه حل آموزش دهد. بسیاری از کتاب های وی به بیش از بیست زبان منتشر شده است اجرای چندین سال برنامه تلویزیونی در زمینه روان شناسی از عوامل شهرت وی بوده است
درمان کوتاه راه حل محور، رویکردی در روان درمانی است که در اوایل دهه 1980 در ایالات متحده ایجاد شد و تفاوت قابل توجهی با سایر روش های رایج گفت و گو مدار داشت. در این روش به جای بررسی مشکلات مراجعان، علت و چگونگی پیدایش آنها با گفتگوهایی متمرکز بر راه حل‌، امیدها و اهداف مراجعان را بررسی کرده و به آن‌ها در یافتن راه‌هایی برای دستیابی به این اهداف کمک می‌کند.
نقش درمانگر در رویکردهای رایج در این روش درمان، درک مراجعان و کمک به آنها در شناخت خود بود. با این حال، درمانگر راه‌حل محور بیشتر یک کوچ است و وظيفه ی او کمک به مراجعه کننده است تا از طریق سوالات مناسب، اهداف روشنی را مشخص کرده و منابعی را در درون مراجع و از محیط اطراف وی برای کمک به او در دستیابی به اهدافش پيدا کند.
هنگامیکه درمان راه‌حل محور متولد شد مانند سایر روش‌های درمانی به نظر می آمد اما به زودی مشخص شد اصول و روش های این شیوه ي درمانی در عین سادگی در بسیاری از جنبه های زندگی از جمله: ورزش، بهداشت و سلامتی، مراقبه، مربی گری، رهبری، آموزش امور قضایی و کیفری کاربردهای فراوانی دارد.
 
اما رویکرد متمرکز بر راه حل چیست؟
به طور خلاصه این یک "الگوریتم" است، یک روش گفتگوی منطقی شامل سوالات خوب و مفید، با هدف کمک به مردم در بهبود کیفیت زندگی و یافتن راه‌حل برای مشکلات آن‌ها. مربیان درمان مبتنی بر راه‌حل اغلب از دانش آموزان خود می شنوند که یادگيری و استفاده از این روش در زندگی شخصی آن‌ها تأثیر مثبت داشته است.
به عنوان مثال، آن‌ها ممکن است بگویند: "من اکنون با فرزندان و همسرم بهتر رفتار می‌کنم"، " من نسبت به خودم مهربان تر شده‌ام"، "همسرم می گوید که من تغییرات مثبتی کرده ام "، "من خوش بین شده ام"، "من دیگر مثل گذشته از دست فرزندانم عصبانی نمی شوم"
چه چیزی باعث چنین تغییرات مثبتی می شود؟ من فکر می‌کنم این یک امتیاز است که دانش آموزان یاد می گیرند زندگی و روابط شخصی خود را با روش راه حل محور پیوند بزنند.در فصل‌های بعدی سعی خواهم کرد که مفروضات را با توصیف آن‌ها بر اساس هفت مهارت زندگی روشن کنم این کتاب اگر بتواند ایده‌های مشخصی را در مورد نحوه بهبود کيفیت زندگی با یادگیری و عملی کردن هفت مهارت زندگی که در کتاب ارائه می‌دهم به شما بیاموزد ماموریت خود را به خوبی انجام داده است.

کتاب هفت مهارت زندگی با ترجمه نرگس ولیراده و مریم فرجی توسط انتشارات اوستای پارسیان در 90 صفحه و با قیمت 30000 تومان منتشر و در اختیار علاقه مندان رویکرد متمرکز بر راه حل قرار گرفته است
 


کد مطلب: 57092

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/57092/کتاب-هفت-مهارت-زندگی-منتشر

میگنا
  https://www.migna.ir