کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لیست دوم افراد غیر روانشناس فاقد مجوز

8 خرداد 1401 ساعت 12:44

لیست دوم افراد غیر روانشناس فاقد مجوزبه همراه پیج‌ها و کانال‌های آنان امروز منتشر می‌شود.


 به گزارش میگنا انتشار لیست دوم افراد غیر روانشناس فاقد مجوز هم بزودی توسط سازمان روانشناسی و مشاوره تا پایان وقت امروز امری محتمل است  رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره گفت لیست دوم روانشناس‌نماها به همراه پیج‌ها و کانال‌های آنان امروز منتشر می‌شود.
 
محمد حاتمی امروز یکشنبه با عذرخواهی از مردم به دلیل قصور در شناسایی برخی روانشناسان بدون صلاحیت و فعالیت بدون ضابطه آنان در جامعه گفت: لیست دومی از این افراد و مشاوران قلابی آماده شده است که تا پایان امروز به همراه پیج‌ها و کانال‌های تبلیغی آنان به مردم اعلام می‌شود.

وی گفت: وقتی مسئولیت سازمان را بر عهده گرفتیم مشاهده کردیم مردم معترض هستند که فلان روانشناس چنین مسئله‌ای را مطرح کرده فلان مشاوره خانواده سوءاستفاده اخلاقی و مالی داشته است که ما بررسی کرده و دیدیم این افراد هیچ مدرکی ندارند و بیشتر تخلفات و خطاها مربوط به این افراد می‌شود.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با بیان اینکه در مسیر مبارزه با افراد متخلف روانشناس‌نماها همه مسیرها را رفتیم و بعضاً با سدهایی مواجه شدیم، افزود: به عنوان مثال از شخصی به نام ش. الف شکایت کردیم ولی وی به دلیل لابی‌ها تبرئه شد.
حاتمی با انتقاد از حضور  برخی روانشناس‌نماها و مشاوران به عنوان کارشناس خانواده در برنامه‌های صدا وسیما، ادامه داد: البته دست‌اندرکاران صداوسیما از تقلبی بودن این افراد بی‌خبر بودند اما نکته اینجاست که این افراد با لابی‌گری و برای کسب اعتبار بیشتر در صداوسیما حضور می‌یافتند.

وی افزود: البته شیوع ویروس کرونا مراجعه به روانشناسان و به تبع مشاورنماها را تشدید کرد و این موضوع باعث شد تا بسیاری از افرادی که حتی لیسانس هم نداشتند  چون نیاز مردم را دیدند وارد این عرصه شدند.
 






کد مطلب: 58928

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/58928/لیست-دوم-افراد-غیر-روانشناس-فاقد-مجوز

میگنا
  https://www.migna.ir