کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بخش‌های خوب پیری را به حداکثر برسانید

سالمندی فعال / سارا حق بین

باشگاه تاب آوری

4 تير 1401 ساعت 18:33


 به گزارش میگنا سارا حق بین در یادداشتی برای باشگاه تاب آوری از کیفیت زندگی ، توانایی و تاب آوری سالمندان نوشت: افزایش سن و شروع دوره سالمندی بخشی طبیعی از زندگی همه ما است که لزوماً به این معنا نیست که شما دچار مشکلات پزشکی یا کیفیت پایین زندگی و ناتوانی خواهید شد، اما مهم است که بدانید با افزایش سن چگونه همچنان چه به لحاظ فیزیکی و چه به لحاظ روانی، عاطفی و اجتماعی خود را سلامت نگه دارید زیرا این دوره شامل تغییراتی در همه عرصه‌های زندگی است.
با افزایش سن، رعایت عادات سالمی که به کاهش استرس و حفظ سلامت ذهن و بدن کمک می‌کنند، مهم است. اگرچه نمی‌توانید هر چیزی را که بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد کنترل کنید، اما نقش شما هم بی‌تأثیر نیست. ممکن است برخی از این تغییرات را مثبت و برخی را منفی بدانید.

چالش این است که بخش‌های خوب پیری را به حداکثر برسانید و در عین حال اقدامات پیشگیرانه‌ای برای به حداقل رساندن جنبه‌های منفی آن انجام دهید. به این شیوه می‌توان «سالمندی فعال» گفت، به این معنی که حفظ آرامش ذهنی مثبت، سلامت جسمی، اجتماعی و روانی و مشارکت مداوم فرد در خانواده، گروه همسالان و جامعه در طول فرآیند پیری که منجر به فرآیند بهینه‌سازی فرصت‌ها و ارتقای کیفیت زندگی خواهد شد.

 
 


کد مطلب: 59216

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59216/سالمندی-فعال-سارا-حق-بین

میگنا
  https://www.migna.ir