کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگرفته از خبرنامه تابستان 1401 انجمن روانشناسی ایران

ابتدا از خودتان مراقبت کنید

فاطمه شنبدی

31 تير 1401 ساعت 20:10

مهمانداران درس مهمی از زندگی به ما می‌دهند: در صورت تغییر فشار هوا، آن‌ها به ما می‌گویند: «اول ماسک اکسیژن خود را بگذارید، قبل از آن که به دیگران کمک کنید.»


 به گزارش میگنا فاطمه شنبدی در ترجمه یادداشتی در خبرنامه تابستان 1401 انجمن روانشناسی ایران نوشته است :درست قبل از بلند شدن هواپیما از روی زمین، مهمانداران درس مهمی از زندگی به ما می‌دهند: در صورت تغییر فشار هوا، آن‌ها به ما می‌گویند: «اول ماسک اکسیژن خود را بگذارید، قبل از آن که به دیگران کمک کنید.» دلیل این امر ساده است: «برای مراقبتِ موفقیت‌آمیز از دیگران، شما باید اول از خودتان مراقبت کنید.»
 اما انجام این کار همیشه آسان نیست. یک نظرسنجی انجام شده توسط کارکنان انجمن روان‌شناسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی آمریکا (APAGS) و کمیته مشورتی انجمن روان‌شناسی آمریکا (APA)، در سال 2009 نشان داد که 70 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی گزارش کردند که دست کم یک رویداد استرس‌زا عملکرد بهینۀ آنان را مختل می‌کرد. این عوامل استرس‌زا شامل مسائل تحصیلی، مالی، ارتباطی و سلامتی بودند.
   به عنوان روانشناس و یا مشاور  یا دانشجوی هر کدام از این رشته ها ، شما بدون شک از تأثیری که استرس بر بدن دارد به خوبی آگاه هستید، با این حال مانند سایر افراد پرمشغله، ممکن است در اولویت قرار دادن خودتان شکست بخورید.

در اینجا چند توصیه برای شما داریم:

منبع:
El-Ghoroury, N. H. (2011). Self-care is not just for emergencies. gradPSYCH Magazine, American Psychological Association. 9(2): 21.
https://www.apa.org/gradpsych/2011/03/matters
 


کد مطلب: 59482

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/59482/ابتدا-خودتان-مراقبت-کنید

میگنا
  https://www.migna.ir