کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شوهرانی که از لحاظ عاطفی هوش بالایی دارند

دکتر فاطمه آذرتاش

23 مهر 1401 ساعت 10:40

چنین مردی فقط مطلب بسیار مهمی را درباره متاهل بودن کشف کرده است که دیگران کشف نکرده اندچیزی که او کشف کرده است این است که چگونه برای همسرش ارزش و احترام قائل باشد و اینکه چگونه این احترام را ابراز کند


 به گزارش میگنا رسانه سلامت روان کشور این نوع مردان به همسرشان افتخار می کنند و به او احترام می گذارند ، از یادگیری چیزهای بیشتر درباره عواطف همسرشان استقبال می کنند . 
بدین ترتیب او دنیای همسرش و دنیای بچه ها و دوستانشان را بهتر درک می‌کند . شاید نتواند به اندازه همسرش احساساتش را ابراز کند ، اما یاد خواهد گرفت چگونه از لحاظ عاطفی بهتر با او ارتباط برقرار کند هنگامی که این کار را می‌کند ، تصمیماتی خواهد گرفت که نشان می دهد او برای همسرش احترام قائل است . وقتی در حال تماشای فوتبال است و همسرش به کمک نیاز دارد ، تلویزیون را خاموش کرده و به همسرش گوش می‌دهد . او "ما" را به جای "من" انتخاب می کند . 
 شوهری که از لحاظ عاطفی باهوش است در مرحله بعدی تکامل اجتماعی انسان قرار دارد . این به این معنا نیست که چنین مردی از لحاظ شخصیتی تربیت و درون مایه اخلاقی بالاتر از سایر مردان است .
او فقط مطلب بسیار مهمی را درباره متاهل بودن کشف کرده است که دیگران کشف نکرده اند . چیزی که او کشف کرده است این است که چگونه برای همسرش ارزش و احترام قائل باشد و اینکه چگونه این احترام را ابراز کند . مطلب به همین سادگی است این نوع همسر احتمالا کارش در اولویت پایین‌تری از زندگی خانوادگی اش قرار دارد ، زیرا او در تعریف موفقیت بازنگری کرده است .

متفاوت از مردان دیگر ، او به طور طبیعی سه اصل اول را در زندگی روزمره می گنجاند :
 
نقشه دقیق از دنیای همسرش ایجاد می کند.
 
به همسرش علاقمند است و دائما او را می‌ستاید.
 
این علاقه را در کارهای روزانه اش به او بیان می کند.

 
این کار نه تنها به نفع رابطه زناشویی اوست ، بلکه برای فرزندان نیز سودمند است . تحقیقات نشان می دهد شوهری که تأثیر همسرش را می پذیرد تمایل دارد که پدری فوق العاده باشد . 
 از آنجایی که با عواطف غریبه نیست و ترسی از ابراز عواطفش ندارد ، به فرزندانش یاد می دهد که به احساسات خودشان و همچنین به خودشان احترام بگذارنداین نوع شوهر و پدر ، زندگی غنی و معناداری دارد . داشتن یک خانواده ی شادی که پایه ای مستحکم دارد باعث می شود که مرد بتواند خلاق تر باشد و در کارش نیز کارآمدتر شود . از آنجایی که با همسرش در ارتباط تنگاتنگ است ، همسرش نه تنها وقتی او مشکل دارد بلکه وقتی سرحال و شاداب است نزد او می آید .

 
 
 


کد مطلب: 60146

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60146/شوهرانی-لحاظ-عاطفی-هوش-بالایی

میگنا
  https://www.migna.ir