کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رییس سازمان نظام روانشناسی: حضور بسیج در حل آسیب های اجتماعی یک فرصت ملی است

2 آذر 1401 ساعت 22:20

حاتمی با اشاره به اینکه حضور بسیج در حل آسیب های اجتماعی یک فرصت ملی است از انعقاد قرارداد سازمان جامع روانشناسی کشور با بسیج مستضعفین خبر داد.


به گزارش خبرگزاری شبستان  دکتر محمد حاتمی کشور در مراسم افتتاح 110 مرکز مشاوره گفت: حضور بسیج در حل آسیب‌های اجتماعی یک فرصت ملی است و اکنون نیز به عنوان رییس سازمان نظام روانشناسی با حضور رییس سازمان امور اجتماعی وزارت کشور توانستیم آسیب های اجتماعی کرونا را احصا کنیم.
 
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با تاکید بر مقابله بهنگام در مواجهه با آسیب های اجتماعی خاطرنشان کرد: متاسفانه مقابله بهنگام با آسیب‌های اجتماعی چندان رضایت بخش نیست و رهبر انقلاب در این زمینه نگران هستند و همواره تاکید دارند که حوزه آسیب‌های اجتماعی حوزه بسیار حساس است.
 
وی یادآور شد: به دلیل شرایط کرونا آسیب های اجتماعی افزایش یافته و سازمان بهداشت جهانی نیز اعلام کرده که 10 درصد آسیب های روانی در کشورهای مبتلا به کرونا افزایش یافته است.
 
وی با اشاره به منویات رهبر انقلاب در حوزه توانمندسازی و حل آسیب‌های اجتماعی گفت: مسایل مربوط به حوزه روانشناسی می تواند با وجود مراکز و دفاتر روانشناسی در سراسر کشور و ارایه خدمات بهنگام به مردم از بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند.
 
وی با اشاره به حضور 45 هزار عضو جامعه روانشناسی کشور گفت: تفاهم نامه ای برای همکاری در کلانشهرها با بسیج در حوزه آسیب های اجتماعی امضا شده است که بر این اساس اعضای این سازمان در کلانشهرها و دفاتر مشاوره بسیج حضور دارند.
 
وی افزود: مراجعه به روانشناس فقط به خاطر مشکل نیست بلکه برای زندگی کردن بهتر و یافتن راه حل مناسب است و تمام جمعیت کشور هدف این دفاتر هستند.
 
وی یادآور شد: موضوع نظارت در ارایه خدمات در این دفاتر بسیار جدی است که البته در این حوزه ما با ضعف مواجه هستیم، به همین دلیل برآیندها و خروجی ها رضایت بخش نیست و باید در این زمینه بیشتر تلاش کنیم.
 


کد مطلب: 60494

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/60494/رییس-سازمان-نظام-روانشناسی-حضور-بسیج-حل-آسیب-های-اجتماعی-یک-فرصت-ملی

میگنا
  https://www.migna.ir