کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چطور پدر خوبی باشیم؟

15 بهمن 1401 ساعت 12:05

موسسه بهشت امام رضا (ع) ویژگی های پدر خوب بودن را تشریح کرد.


یوسف اصلانی، موسس خیریه بهشت امام رضا علیه السلام در شبکه پنج سیما برنامه درباره پدر بودن گفت: پدری کردن از نظر من در محبت خلاصه می‌شود و هر انسانی می‌تواند در حق فردی دیگر پدری کند. در کشور ما مجموعه‌هایی هستند که در آن افراد غریبه به یکدیگر کمک می‌کنند. مهم‌ترین نکته رابطه عمیق عاطفی است و حتی اگر والدی ارتباط عاطفی با فرزندش برقرار نکند یک پدر به حساب نمی‌آید.

داشتن ارتباط عمیق عاطفی به این معنا نیست که والد تشر مختصری به فرزند خود نزند؛ تشر زدن به فرزندان در زمان مناسب و به میزان کم می‌تواند مسیر درست فرزندان را مشخص کند و آن‌ها را به سمت درست هدایت کند.

اصلانی درباره تفاوت خوبی کردن و ترحم اظهار داشت: مرز محبت کردن به نیازمندان در علت فعالیت شغلی افراد مشخص می‌شود؛ اگر فردی برای خود و ثواب کردن کار کند و کمکی داشته باشد ترحم کرده‌ است اما اگر تنها بخواهد مشکل فرد مقابل را حل کند ناخودآگاه از ترحم کردن فاصله گرفته است.

بسیاری اوقات من برای ثواب کردن و دیده شدن توسط خدا کمک کرده بودم اما پس از آن که فرزندم به دنیا آمد توانستم بدون هیچ خواسته‌ای به فرزندم محبت کنم. در آنجا نگاهم به فعالیت‌های خود تغییر کرد و سعی کردم بدون هیچ درخواستی از خداوند به کودکان کمک کنم.

موسس خیریه بهشت امام رضا علیه السلام گفت: متاسفانه در جامعه نگاه اشتباهی به کودکان بزرگ شده در مراکز نگهداری وجود دارد و در زمان استخدام شدن یا خواستگاری به این دلیل دست رد به سینه آنها زده می‌شود.


کد مطلب: 61174

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61174/چطور-پدر-خوبی-باشیم

میگنا
  https://www.migna.ir