کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بسیاری از افراد دچار بیماری های روانی حاد پنهان هستند

ویژگی رفتاری سلطه جویی و عدم ترس که از یکسو می تواند زمینه ساز بیماری های روانی شود

خبرگزازی علم و فرهنگ , 17 فروردين 1402 ساعت 18:02

برخی افراد دارای بیماری های حاد روانی بوده و این موضوع به شکل پنهان در زیر رفتار به ظاهر عادی آن ها دیده نمی شود.


بسیاری از افراد در حالت عادی خود را فردی سالم از نظر روانی ارزیابی کرده و سایر افراد جامعه نیز این موضوع را باور دارند در حالی که بسیاری از مردم دارای بیماری های روانی پنهان بوده واین مشکلات در پاره ای موارد به شکل حاد نمود دارد.
بررسی های روان شناسان نشان می دهد: برخی افراد دارای بیماری های حاد روانی بوده و این موضوع به شکل پنهان در زیر رفتار به ظاهر عادی آن ها دیده نمی شود. به هر حال، این نوع روان‌پریشی اساساً یک نوع سادیست تهاجمی است که در پشت نقابی از جذابیت ظاهری یک فرد محترم در جامعه پنهان شده است.
بررسی های روان شناسان نشان می دهد که شما می توانید امتیاز بالایی در یک یا چند ویژگی شخصیتی روانی بدون داشتن تمایلات جنایی یا خشونت آمیز کسب کنید. این ویژگی‌ ها، که همه ما تا حدی کم و بیش به آن‌ ها دچار هستیم، عبارتند از: «تکان ‌پذیری خود محور» به معنی این که چقدر خودخواه هستید، «بی عاطفگی»  به معنی این که چقدر ناراحتی دیگران برای شما اهمیت دارد و «عدم ترس» به معنی این باشد کمتر مستعد ترس، استرس و اضطراب هستید .
بر این اساس مشخص شد به طور متوسط، مردان نسبت به زنان در این ویژگی ها امتیاز بیشتری کسب کرده و جالب این که افرادی که در پست های مدیریتی  بالاتر هستند نیز معمولاً امتیاز های بیشتری کسب کرده و جنبه های مخفی اختلالات روانی بیشتری دارند.
از سوی دیگر افرادی که دیدگاه های افراطی یا نژادپرستانه دارند نیز در بین گروه های پر تعداد دارای بیماری های روانی مخفی قرار می گیرند.
روان شناسان معتقدند: ویژگی رفتاری سلطه جویی و عدم ترس که از یکسو می تواند زمینه ساز بیماری های روانی شود، در برخی از مشاغل چالش برانگیز یا پرخطر، مانند جراحی، نیروهای ویژه، ورزش حرفه ای یا رهبری سیاسی بسیار مفید است.
 برای اطلاع از شرایط شخصیتان در این زمینه کافی است بررسی کنید که اگر از مواجه شدن با شرایطی مانند بریده شدن گوشت یک فرد دیگر، فرود با چتر در پشت خطوط دشمن، اجرای نمایش در مقابل هزاران نفر یا تصمیم گیری هایی که میلیون ها نفر را تحت تاثیر قرار می دهند نگران نیستید، احتمال زیادی وجود دارد که در این ویژگی امتیاز بالایی داشته باشید.
 


کد مطلب: 61642

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/61642/بسیاری-افراد-دچار-بیماری-های-روانی-حاد-پنهان-هستند

میگنا
  https://www.migna.ir